W branży przemysłowej niezastąpionym narzędziem jest spawarka inwertorowa. Coraz większe uznanie zyskuje również w mniejszych warsztatach, gdzie ceni się ją za uniwersalność do spawania kilku rodzajów materiałów oraz możliwość wykonywania wielu prac na urządzeniu bez konieczności wykonywania długich przerw. Wszystkie te cechy składają się na fakt, że spawanie spawarką inwertorową jest bardzo przyjemne i intuicyjne.
Powodów niesprawnego układu wydechowego jest kilka. Najczęściej jest to związane z wysoką eksploatacją pojazdu, w końcu nic nie trwa wiecznie. Kolejnym powodem jest rdza, ponieważ cały system jest narażony na działanie czynników zewnętrznych. Rzadko zdarza się, że problem występuje na poziomie katalizatora lub filtra, który jest zapchany cząstkami DPF. Wszystko to wiąże się to z rozszczelnieniem rur wydechowych, które odprowadzają zwiększoną ilość dymu oraz pracują głośniej. Spawanie wydechu i cena mogą odstraszać, jednak spawanie rury wydechowej nawet dla początkujących spawaczy nie powinno stanowić problemu.
Należy się do tego odpowiednio przygotować. Najważniejszą rzeczą, poza umiejętnościami, to pozyskanie odpowiedniego sprzętu. Na stronie https://allweld.pl/ znajdziemy sprzęt dopasowany do naszych potrzeb za korzystną cenę. Możemy również uzupełnić swój warsztat o wszystkie niezbędne przyrządy i narzędzia. Spawanie spawarką inwertorową jest czymś, przy czym należy zachować dużą ostrożność, zwłaszcza jeśli chodzi o spawanie wydechu. Cena za pomyłkę nie będzie wysoka, jednak sprawi, że cały nasz trud pójdzie na marne, ponieważ układ wydechowy rozszczelni się, a w najgorszym wypadku cały system będziemy musieli wymieniać. Jak w takim razie wygląda spawanie spawarką inwertorową i jak postępować krok po kroku?
Spawanie rury wydechowej – na co uważać?
Na pewno warto zwrócić uwagę na ilość posiadanych systemów bezpieczeństwa. Pozwalają one uniknąć sytuacji, w której spawarka inwertorowa przegrzeje się, co pozwala też na zwiększenie żywotności sprzętu. Maszyna jest lekka i łatwa do przeniesienia, nie zmienia to faktu, że przez to jest bardziej narażona na uszkodzenia mechaniczne przez czynniki zewnętrzne. Delikatne obchodzenie się ze sprzętem korzystnie wpłynie na jego funkcjonowanie. To tyle w przypadku sprzętu. Należy wziąć pod uwagę rodzaj materiału, z jakiego został wykonany tłumik. Większość spawarek inwertorowych pozwala łączyć ze sobą różne rodzaje stali za pomocą elektrody, niezalecane jest jednak, aby używać tańszych materiałów, ponieważ cena za spawanie wydechu może i będzie niższa, ale nie ma gwarancji, że poświęcony czas na odbudowę nie będzie stracony. Elementem odpowiadającym za wytwarzanie łuku elektrycznego jest elektroda, więc przed przystąpieniem do pracy należy zadbać o jej dobry stan oraz odpowiedni rodzaj – polepszy to efekt oraz przysłuży się do zwiększenia żywotności naprawy.
Spawanie rury wydechowej cenę ma niższą niż pozostawienie auta u mechanika i całkowita wymiana układu, koszt takiej naprawy sięga nawet do 500 złotych. Przeprowadzenie drobnej naprawy wraz z zakupem urządzenia sprawi, że za spawanie wydechu cena będzie niższa. Aby przystąpić do naprawy, należy znaleźć źródło nieszczelności. Należy zakleić wydech taśmą, a do drugiego wprowadzić wężyk od pompki samochodowej. W tej sposób odkryjemy dziury w instalacji, dzięki czemu będziemy mogli rozmontować system i przejść do naprawy. Spawanie spawarką inwertorową sprawi, że praca nie zajmie dużo czasu. Spawane ubytki warto pokryć cynkowo-aluminiowym sprejem oraz warstwą pasty odpornej na działanie wysokim temperatur. W tym przypadku można też wymienić olej w tłumiku, nie jest to jednak wymagane. Pomoże to, jeśli podejrzenie z powstawania ubytków płynie z ostatniej zmiany oleju.
Cała procedura nie zawiera dużej ilości kroków i dla sprawnej ręki spowoduje, że spawanie rury wydechowej i cena nie przytłoczą żadnego spawacza. Jeśli chcemy sprawdzić swoje umiejętności, to cena za spawanie rury wydechowej nie będzie wysoka w razie pomyłki.
Sprawdź:
- Jaka spawarka do warsztatu i serwisu samochodowego?
- Trajka – czyli połączenie samochodu z motocyklem
Artykuł sponsorowany