Strona głównaPoradyJaka spawarka do warsztatu i serwisu samochodowego?

Jaka spawarka do warsztatu i serwisu samochodowego?

-

Stoisz przed wyborem spawarki do serwisu samochodowego lub warsztatu i zupełnie nie wiesz, na jaki sprzęt się zdecydować? Wiemy, że ilość dostępnych na rynku modeli może przytłaczać, dlatego stworzyliśmy ten artykuł. Przedstawiamy w nim dokładnie, jakimi spawarkami warto się zainteresować.

Spawarka do warsztatu – na co zwracać uwagę?

Wielu spawaczy na pytanie, czym powinna wyróżniać się spawarka do warsztatu, odpowie, że najważniejsza jest efektywność pracy i mobilność. Bez wątpienia są to istotne kwestie, których nie można pominąć podczas zakupów. Na wstępie trzeba też dokładnie określić swoje potrzeby i zastanowić się m.in. nad tym, jak często spawarka ma być używana.

Do warsztatów samochodowych najczęściej wybierane są migomaty. Umożliwiają one stosunkowo tanie i jakościowe spawanie. Takie sprzęty znajdują też zastosowanie w innych dziedzinach przemysłu i są polecane amatorom. Za zakupem półautomatu spawalniczego MIG/MAG przemawia to, że można nabyć go w przystępnej cenie, a możliwości jego użytkowania są szerokie.

Kupując spawarkę do warsztatu, trzeba zwrócić uwagę szczególnie na jej parametry i właściwości:

  • Prąd spawania – tanie urządzenia mają zwykle amperaż na poziomie 150 A, który jest zbyt mały. Do warsztatu samochodowego należy wybierać spawarkę co najmniej 200 A. Takie sprzęty określa się jako półprofesjonalne, a wielu właścicieli serwisów z nich korzysta i dobrze je ocenia. Spawarki tego typu pozwalają na spawanie nie tylko cienkich, ale też nieco grubszych elementów.
  • Cykl pracy – określany procentowo, wskazuje, przez ile czasu sprzęt jest w stanie działać bez przerwy w 10-minutowych odcinkach. Przykładowo, jeśli cykl pracy wynosi 40%, oznacza to, że ze spawarki można korzystać ciągiem przez 4 minuty, a następne 6 jest przeznaczone na jej chłodzenie. Cykl pracy na poziomie 40% jest już zadowalający i sprawdzi się w warsztacie. Im ten parametr jest większy, tym oczywiście sprawność i efektywność spawarki również.
  • Wymiary – wielu zainteresowanych podkreśla, jak istotną rolę ma dla nich to, aby spawarka do warsztatu była mobilna. Im mniejszy sprzęt, tym łatwiej się go przenosi. Za spawarki mobilne uznawane są te o amperażu 200 A, które chcemy Ci polecić. Jeśli jednak zdecydujesz się na większe urządzenia, zwróć uwagę, czy mają podwozie jezdne.

Nasze propozycje

Do warsztatu samochodowego możemy polecić Ci m.in. spawarkę Magnum 204, którą kupisz w sklepie Allweld za ok. 1800 zł. Urządzenie ma moc 200A, a jego cykl pracy wynosi 40%. To spawarka 3w1 pozwalająca na spawanie metodami: MIG/MAG, MMA i TIG Lift. Sprzęt znajduje zastosowanie do spawania stopów miedzi, aluminium, stali nierdzewnej i czarnej.

Magnum 208 Alu Synergia

W Allweld w dobrej cenie można nabyć też spawarkę Magnum 208  ze specjalnym programem do spawania aluminium i możliwością dokładnej obróbki cienkich blach. Parametry urządzenia są podobne do modelu 204. Jedną z istotniejszych różnic w kwestii komfortu pracy jest waga spawarki. Magnum 204 waży tylko 10 kg, podczas gdy Magnum 208 jest o 6 kg cięższy.

Praktycznym wyborem okaże się też inwestycja w spawarkę Magnum 210 polecaną dla osób początkujących, do zastosowań warsztatowych. Urządzenie jest lekkie, bo waży tylko 10 kg, a jego cykl prac wynosi 60%, czyli o 20% więcej od wskazanych wyżej modeli.

Każdy z wymienionych wyżej sprzętów ma wiele przydatnych funkcji, a wśród nich m.in.:

  • IGBT – nowoczesne tranzystory gwarantujące znaczące ograniczenie zakłóceń elektromagnetycznych. Dzięki nim zwiększona została wydajność spawarki, a także ogólny komfort pracy.
  • Sterowanie synergiczne – samoczynne dobieranie ustawień do rodzaju i grubości materiału. Funkcja Synergii jest dostępna w lepszych spawarkach. Znacznie ułatwia ona przygotowanie sprzętu do pracy. Wbrew pozorom opcja ta przydaje się nie tylko początkującym osobom, ale też zaawansowanym spawaczom.
  • Regulacja indukcyjności – ogranicza odkształcenia blachy, zapobiega przepalaniu się cienkich elementów i w efekcie umożliwia uzyskanie lepszej jakości spoiny. Funkcja ta okazuje się niezastąpiona przy lutospawaniu.
  • Lutospawanie – metoda pracy przypominająca spawanie MIG/MAG, z tą różnicą, że dostarczana energia jest zdecydowanie mniejsza. Sprawdza się bardzo dobrze do spawania cienkich blach pokrytych cynkiem.

Dodatkowo spawarki MAGNUM 204 i 208 mają funkcję ATC, która stabilizuje łuk elektryczny. Opcja ta przydaje się do spawania cienkich materiałów, których grubość nie przekracza 1,5 mm.

Wszystkie wskazane przez nas w propozycjach spawarki do warsztatu kupisz w sklepie internetowym Allweld i to w przystępnych cenach. Koszt każdego ze sprzętu nie przekracza 2000 zł. To dowód na to, że można kupić dobrej jakości spawarkę do serwisu samochodowego, nie wydając przy tym bardzo dużo pieniędzy.

Artykuł sponsorowany

1 KOMENTARZ

POPULARNE

skup opon

Skup opon używanych – gdzie sprzedać, jaka cena za tonę?

0
Posiadanie pojazdu mechanicznego – jakiegokolwiek, nie musi być to jedynie popularna osobówka, ale również skuter, motocykl czy ciężarówka – wymaga odpowiedzialnego podejścia do kwestii...
zmiana biegów podczas jazdy

Jak zmieniać biegi?

OSTATNIE POSTY