Jazda trajką po polskich drogach nadal sprawia duże zainteresowanie na drodze. Czym jest trajka, jakie są koszta trajki oraz jak wygląda trajka w przepisach polskiego prawa? Czym jest trajka? To nic innego jak połączenie samochodu i motocyklu. Pojazd, który posiada dwie, zazwyczaj bardzo szerokie opony na tylnej osi oraz jedną na przedniej. Bywają przypadki odwrotne, gdzie trajka posiada z przodu dwa koła, a jedno z tyłu. Przykładem takiego pojazdu może być Can-Am Spyder.

Trajka – jakie prawo jazdy?

Chyba najczęściej zadawane pytanie przez osoby, które rozważają budowę lub zakup trajki. Jakie prawo jazdy pozwoli nam na spokojne poruszanie się po polskich drogach, bez obawy o mandat za brak uprawnień do kierowania pojazdem? Wszystko zależy od pojemności oraz wagi naszej trajki. W dużym skrócie, jeśli nasz trójkołowiec posiada pojemność mniejszą niż 120 cm3 to wystarczy prawo jazdy kategorii A, A1. W przypadku, gdy nasza trajka przekracza pojemnością oraz wagą (550kg) to potrzebujemy prawo jazdy kategorii B. Większość trajek to potężne maszyny, które ważą naprawdę dużo, a największe trajki posiadają dużą moc i pojemność prawie 2500 cm3!

TRAJKA JAKIE PRAWO JAZDY

Trajka, a jakie to ma zalety?

Dlaczego decydujemy się na jazdę trajką? Nie jest to ani samochód, ani motocykl i budzi wiele konwersacji. Cenowo niektóre trajki stoją na podobnym poziomie co dobrej jakości samochód użytkowy. Najtańsze zaczynają się od 4-6 tysięcy, a kończą na ponad 100 tysiącach. Zanim przejdziemy do zalet, trzeba napisać o wadach. Trajka nie posiada dachu oraz gabarytowo jest większa, więc w razie korków w deszczu stoimy i czekamy. Również cena może być zaporowa, bo popularna Honda Gold Wing, która posiada bardzo dobre opinie wśród trajkowców wyceniana jest na polskim podwórku w okolicach 100 tysięcy złotych. Wydaje się, że główną zaletą trajki jest jej unikatowość. Na drodze trajka to naprawdę rzadkość. Widząc trajkę na drodze z całą pewnością zawiesimy, choć na chwilę oko.

Trójkołowce samoróbki

Jeśli na ulicy zauważymy trajkę to z całą pewnością możemy przypuszczać, że jest to samoróbka. Trajkę można zrobić praktycznie z każdego samochodu osobowego. Największą popularnością wśród samoróbek jeszcze niedawno cieszył się fiat 125p oraz klasyczny garbus. Z pewnością samoróbkę możemy zlecić zewnętrznej firmie, w Polsce jest parę mechaników, którzy zajmują się i prowadzą firmę, która specjalizuje się tylko i wyłącznie w projektowaniu i przygotowywaniu trójkołowców. Możemy również rzucić się na głęboką wodę i wykonać taką trajkę sami. Pamięć należy, że jest to sprawa bardzo złożona i jeśli nie umiesz ustawić geometrii ramy, zamontować skrzyni biegów oraz nie masz odpowiedniego sprzętu takiego jak spawarka czy podnośnika to lepiej zrezygnuj, bo narobisz sobie dodatkowych kosztów.

Cena trajek nie zachęca, przepisy oraz wizja tego, że w czasie korków będziemy stać nie zachęca do zakupu. Jednak trajka dla niektórych to styl życia, co można zauważyć na różnych eventach, które są organizowane cykliczne i zrzeszają naprawdę sporo osób. Można je także w licznej odsłonie zobaczyć z zlotach motocykli ciężkich.


ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here