Wielu internautów i potencjalnych klientów zadaje sobie pytanie „Czy Seat Altea rdzewieje?”, oraz jakie są tego powody. Czy jest się, o co bać? Czy warto ufać sprzedającym? Seat Altea a rdza – o tym dowiecie się z tego artykułu.
Na początku, trzeba zauważyć, że Seat Altea, nie jest już produkowany, przez co jest dostępny tylko na rynku wtórnym, a co za tym idzie może być on powypadkowy i posiadać pewne wady.
Seat Altea rdza – prawda i mity?
Seat Altea posiada ocynk, dzięki czemu jest mało prawdopodobne, że zacznie rdzewieć z byle przyczyny. Co innego, jakby był to samochód powypadkowy, po stłuczce albo miał w inny sposób naruszoną blacharkę?
Kupując samochód należy zwrócić uwagę na stan pojazdu. Brak widocznych objawów korozji lub innego uszczerbku nie oznacza, że pojazd jest w dobrym stanie. Defekty mogą być dobrze ukryte. Warto poprosić o poradę fachowca, bo nawet najlepsi mechanicy na pierwszy rzut oka mogą nie zauważyć różnicy w wyglądzie samochodu. Samochód, który był „bity”, może mieć widocznie grubszą część karoserii, która była dodatkowo lakierowana. Łatwo będzie to zobaczyć na dużych powierzchniach takich jak dach czy poszycie drzwi. Da się wtedy dostrzec pofałdowania i możliwe, że nawet inny kolor lakieru. Warto, dlatego patrzeć na auto pod różnymi kątami. Czasami powolne i dokładne oględziny mogą przynieść bardzo dobry skutek.
Drugą sprawą dotyczącą samochodów z powypadkową przeszłością jest fakt, że takich aut dodatkowo się nie ocynkowuje, więc jeżeli samochód zdarł z siebie swoją warstwę cynkową, będzie większe prawdopodobieństwo wystąpienia korozji. Samochodem takim, z rynku wtórnego jest Seat Altea. Rdza, z tego powodu może zaatakować także jego.
Najczęstszymi miejscami, w których pojawia się korozja są:
- Podwozie, które będąc zaniedbane może spowodować duże straty,
- Progi i dolna część drzwi,
- Listwy ozdobne i ochronne,
- Nadkola, kielichy i sprężyny zawieszenia,
- Tarcze hamulcowe, oraz inne ważne elementy.
Uszkadzane są również bardzo często miejsca łączeń, zgięć i miejsca spawania.
Naprawy samochodów po kolizjach nie zawsze są wykonywane we właściwy sposób, ale najniższym kosztem doprowadza się auto do dobrego wyglądu, przez co zamiast wymienić skorodowaną część przykrywa się ją kolejną warstwą szpachli i lakieru.
Warto zwrócić też uwagę na śruby – zwłaszcza w okolicach silnika. Elementami skłonnymi do rdzy są również elementy znajdujące się w układzie wydechowym oraz elementy styczne, takie jak przednia maska i tylna klapa, wlew paliwa, oraz miejsca nad bakiem, elementy nośne oraz zawieszenie.
Czy Seat Altea rdzewieje i jak sobie z tym poradzić?
Na rynku znaleźć można wiele środków antykorozyjnych na bazie olejów i wosków, należy jednak wiedzieć jak je dobrać. Warto wiedzieć, że auto da się dodatkowo zabezpieczyć przed korozją, ale inaczej robi się to w nowych autach, a inaczej w starych, które są bardziej podatne na rdzewienie. Przy zakupie auta, mając z tyłu głowy pytanie “ Czy Seat Altea rdzewieje ? “, warto zwrócić uwagę na to, jak grubą (o ile) posiada powłokę ochronną. Jeśli jest to dolna granica, wtedy nie warto liczyć na dobrą ochronę i trwałość lakieru. Można skupić swoją uwagę również na miejscu produkcji danego samochodu, bo zazwyczaj są one transportowane drogą wodną, a co z tym idzie, mają kontakt z solanką, przez co mogą szybciej zacząć korodować.
Niektóre marki samochodów, mają niestety skłonności do korozji np. Mazda lub Ford. Markami uważanymi za bezpieczne w kontekście rdzy są m.in. Audi, Volvo, Peugeot czy Seat.