Strona głównaNaprawaZawieszenie w Citroen C5 - problemy, instrukcja, koszty naprawy

Zawieszenie w Citroen C5 – problemy, instrukcja, koszty naprawy

-

Wśród samochodów klasy średniej model Citroena C5 jest jednym z chętniej wybieranych. Trudno się dziwić, skoro za stosunkowo niedużą kwotę otrzymujemy sporych rozmiarów samochód o przestronnym wnętrzu, dużym bagażniku oraz charakteryzujący się dużym komfortem jazdy. Jakie jednak jest zawieszenie w Citroenie C5 i jakie są najczęstsze problemy?

Ilu miłośników francuskich marek samochodów, tyleż samo ich przeciwników. Francuskim samochodom zarzuca się przede wszystkim nieustanne problemy z zawieszeniem i kosztowne naprawy. Jak w takim razie wygląda w Citroenie C5 zawieszenie i problemy, jakie najczęściej mu dolegają?

Citroen C5 – zawieszenie – problemy, na jakie trzeba się przygotować

Jeśli chodzi o problemy z zawieszeniem w Citroenie C5, to użytkownicy tych pojazdów – niekoniecznie też młodych – nie skarżą się zbyt często. Wszystko dzięki zastosowanemu w Citroenie C5 zawieszeniu hydropneumatycznemu – naprawy takiego systemu praktycznie nie wymaga się przed przejechaniem około 300 000 kilometrów. Zdecydowana większość głosów, jakie można znaleźć sieci wskazuje bardziej na pozytywne strony tego rodzaju zawieszenia, i określa je mianem bezobsługowego. Po określonym czasie eksploatacji, oczywiście nawet w Citroenie C5 zawieszenie hydropneumatyczne naprawy będą z pewnością konieczne, a przynajmniej wymiany wymagać będą najbardziej wyeksploatowane części. Można więc śmiało powiedzieć, że Hydroactiv III, zainstalowany w tym modelu, to bardzo wdzięczny układ, dający dodatkowo niesamowitą przyjemność z jazdy dzięki tłumieniu drgań. Dlatego, kiedy pada pytanie o Citroena C5, jakie zawieszenie lepsze? Odpowiedzi często wskazują właśnie na Hydroactiv III, choć traktowany jest przez niektórych motoryzacyjnych ekspertów nieco po macoszemu.

Koszt naprawy zawieszenia hydropneumatycznego w Citroenie C5

Oczywiście niemożliwe jest całkowite uniknięcie kosztów, jeśli w grę wchodzi intensywna eksploatacja pojazdu. Z czasem nawet najlepszy układ będzie wymagał wymiany czy regeneracji poszczególnych części. Mówi się, że ten rodzaj zawieszenia jest bardzo wdzięczny, jednak naprawa zawieszenia hydropneumatycznego w Citroenie C5, jeśli zajdzie taka potrzeba, to naprawdę spory koszt. Wszystko przez wytłumiające drgania teleskopy i sfery, które te drgania przenoszą. Tylne sfery kosztują około 750 zł za sztukę, a przednie są po około 550 złotych za sztukę. Centralne sfery będą wydatkiem rzędu około 550 złotych. Jeśli awarii ulegnie sam teleskop, i trzeba go będzie wymienić na nowy, powinniśmy szykować się na kwoty około 1500 złotych za sztukę. Wysoki koszt w zawieszeniu hydropneumatycznym Citroena C5 będzie stanowić naprawa pompy odpowiedzialnej za napełnianie płynem poszczególnych sfer. To koszt aż około 3 600 złotych.

Citroen C5 jak ustawić zawieszenie?

Jeśli nowi użytkownicy tego modelu mają problem z ustawieniem zawieszenia, w sieci dostępne są bardzo praktyczne instrukcje, jak ustawić zawieszenie Citroena C5. Instrukcja do zawieszenia w Citroenie C5 zawiera odpowiedzi na wszystkie najbardziej nurtujące forumowiczów pytania. Czasem w kupowanych z drugiej ręki samochodach mamy wrażenie, że zawieszenie jest nierówne – to znaczy, że przód lub tył znacząco są podniesione lub opuszczone względem linii jezdni. Jeśli nie mamy pewności, jak ustawić zawieszenie w Citroenie C5 ani jak takie zadanie powinno zostać wykonane, lepiej nie kombinować samodzielnie. W każdym wypadku sposób na to, jak podnieść zawieszenie w Citroenie C5 musi odpowiadać założeniom z instrukcji. Samodzielne ustawianie zawieszenia w Citroenie C5 może skończyć się dla nas wysokimi kosztami naprawy w przyszłości. Nieprawidłowe ustawienie wysokości zawieszenia jest niebezpieczne podczas jazdy, dlatego warto udać się z takim tematem do ASO.

POPULARNE

samochód diesel

Czyszczenie wtryskiwaczy Diesel – opinie, cena, czy warto? Co mówi forum

0
Wtryskiwacze paliwa w silnikach Diesla są częścią bardzo złożonego zespołu, odgrywającego ogromną rolę – to od nich zależy płynność, jakość i kultura pracy silnika....
porting głowicy

Porting głowicy – co to?

Wypadanie zapłonu na LPG

Wypadanie zapłonu na LPG

wyposażenie warsztatu

Stoły do warsztatu samochodowego

akumulator

Jak sprawdzić akumulator?

OSTATNIE POSTY