W każdym samochodzie bezpieczniki to jedna z pierwszych rzeczy, jakie sprawdzamy, kiedy coś w samochodzie nie działa. Jeśli niesprawny jest element elektroniczny, to właśnie w bezpiecznikach w pierwszej kolejności szukamy źródła problemu. Jak więc wygląda ta kwestia w przypadku najpopularniejszych modeli samochodów?
Prośba o opis Audi a3 8p bezpieczników pod maską to jedno z częściej wpisywanych haseł w wyszukiwarce internetowej. Jak zatem wygląda schemat bezpieczników w Audi a3 8p? Czas się przekonać, co można na ten temat znaleźć w sieci.
Podstawowe informacje o bezpiecznikach w Audi a3 8p
Skrzynka bezpieczników znajduje się w absolutnie każdym samochodzie, bez względu na model, markę, rocznik czy rodzaj silnika. W skrzynce bezpieczników szukamy zazwyczaj problemów z podstawowa elektryką jak zapalniczka, światła samochodu czy wewnętrzne oświetlenie kabiny. Co można w sieci wyczytać na temat bezpieczników w Audi a3 8p? W Audi a3 8p bezpieczniki będą się różnić w zależności od roku produkcji samochodu czy jego typu. Różnica może polegać na ilości bezpieczników oraz ich ustawieniu i odpowiadającej im funkcji.
Schemat bezpieczników Audi a3 – instrukcja
W każdym schemacie bezpieczników Audi a3 wg instrukcji posiada określone kolory. Dzięki nim wiadomo, prąd o jakim maksymalnym natężeniu może przejść przez bezpiecznik bez jego uszkadzania. Każde zwiększenie natężenia prądu w danym bezpieczniku spowoduje jego przepalenie się. W ten sposób zabezpieczony zostaje odbiornik wraz ze wszystkimi przewodami i wiązkami doprowadzającymi. Zgodnie ze schematem bezpieczników w Audi a3 i instrukcji obowiązujących powszechnie, poszczególne kolory oznaczają: 3A – jasnofioletowy, 5A – jasnobrązowy, 7,5A – brązowy, 10A – jasnoniebieski, 20A – żółty, 25A – biały, 30A – jasnozielony, 40A – pomarańczowy i 50A – czerwony.
Audi a43 8p bezpieczniki pod maską – opis
Na stronach internetowych można znaleźć odpowiednie opisy np. do bezpieczników pod maską w Audi a3 8p. W przypadku skrzynki w komorze silnika, pod maską, możemy mieć do czynienia z dwoma różnymi układami bezpieczników. Nie zawsze wymienione elementy wyposażenia będą znajdować się w każdym modelu, bywa, że są one jedynie opcjonalne. Poza bezpiecznikami w Audi a4 8p znajdują się w skrzynce w komorze silnika także trzy przekaźniki: od głównych obwodów zapłonowych, pompy cieczy chłodzącej oaz pompy paliwa.
Jeśli chodzi o schemat i opis w Audi a3 8p bezpieczników pod maską, znajdziemy tam bezpieczniki: od ABS – 30A (F1/F2), wielofunkcyjny model sterujący 2 – 20A (F3) i 1 – 5A (F4), klakson – 15A (F5) , zarządzanie silnikiem – 15A (F6). Pozycje F7 i F8 są puste. Dalej w schemacie bezpieczników Audi a3 i instrukcji znajdują się: zarządzanie silnikiem – 10 A (F9 – F12), skrzynia DSG automatyczna – 15A (F13). Pozycja F14 jest pusta. Kolejny jest silnik pompy płynu chłodzącego – 10A (F15), moduł sterowniczy od funkcji kolumny kierowniczej – 5A (F16), panel przyrządów – 5A (F17), nagłośnienie audio – 30A (F18), audio i nawigacja – 15/25A (F19), nawigacja i telefon – 5A (F20), F21 i F22 to pozycje puste. W schemacie bezpieczników Audi a3 i instrukcji dalej jest znów zarządzanie silnikiem -5A/10A (F23), moduł diagnostyczny – 5A (F24), pozycje F25 i F26 – puste. Pod F27 jest BHZ – 5A, dalej zarządzanie silnikiem – 25A (F28), AIR – 5A (F29), grzałka – 20A (F30), wycieraczka tylnej szyby -30A (F31). Pozycje F32 – F37 są puste. W kolejnych pozycjach, aż do F52, znajdziemy jeszcze zarządzanie silnikiem, elektryczne fotele, moduły sterujące wielofunkcyjne, czujniki od położenia pedału hamulca oraz pedału sprzęgła, moduł odpwiedzialny za silnik dmuchawy chłodziwa silnika oraz kilka dodatkowych przekaźników.