Strona głównaOpinieSilnik Pentastar 3.6 - problemy, opinie, awarie, wady, jaki olej?

Silnik Pentastar 3.6 – problemy, opinie, awarie, wady, jaki olej?

-

Silnik Pentastar 3.6 – w czasie swojego debiutu na rynku miał być najbardziej zaawansowaną jednostką napędową V-6, która wyszła spod ramienia firmy Chrysler Group. To dobry silnik, z niezłymi technikaliami. Można go spotkać w pojazdach marki Chrysler, Ram Truck, Jeep i Dodge. Jeśli przymierzasz się do zakupu, któregoś z tych aut i chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat tego, co kryją pod maską – doskonale trafiłeś. W tym artykule przybliżę Ci, jakie dane techniczne ma ten silnik, jaki olej do niego wybrać, jakie ma wady i opinie na forum.

Pentastar 3.6 – dane techniczne

Dane techniczne silnika Pentastar 3.6
Moc291 KM @ 6400 obr./min
Moc na litr objętości roboczej80.7 KM/l
Moment obrotowy355 Nm @ 4000 obr./min.
Pojemność silnika3,6 l
Liczba cylindrów6
Układ cylindrówV-kształtny
Ilość oleju w silniku4,7 l
Płyn chłodzący6,8 l

Pentastar 3.6 – problemy, awarie

Pentastar 3.6 stworzony przez Chryslera to świetny silnik i choć niezawodny, miewa słabsze chwile, to znaczy, że u niego również występują awarie i pojawiają się problemy. Niektóre rzeczy dodatkowo wpływają, na wystąpienie usterek, np. ważne jest to, jaki olej wlejesz.

Zobacz: Audi A4 B8 – jaki silnik

Najczęstsze problemy silnika Pentastar 3.6:

  • Problem z odpaleniem silnika/dioda sprawdź silnik

Najczęściej pojawia się ze względu na awarię głowicy cylindra. Ta powodowana jest zazwyczaj przegrzewaniem się gniazd zaworowych. Nierzadko lampka zapala się też z powodu wadliwych świec zapłonowych lub cewek. Kłopoty z silnikiem Pentastar 3.6 mogą wynikać też z awarii sondy lambda.

  • Stukanie w silniku

Często spowodowane jest awarią popychacza dźwigniowego. Stukanie może też pochodzić od zużytych podnośników hydraulicznych lub hydraulicznego napinacza rozrządu, choć ta opcja jest dość rzadko spotykana.

  • Zwiększone zużycie paliwa i szarpnięcia przy przyspieszaniu

Odpowiedzialny za to może być układ EGR, którego zawór utknął w pozycji otwartej lub półotwartej

  • Silnik traci dużo mocy, spada kompresja

Problem polega na tym, że dużo sadzy gromadzi się na płytkach zaworów wydechowych, przez co te nie przylegają ściśle do gniazd, w związku z tym zamknięcie zaworu wydechowego jest nieszczelne.

Pentastar 3.6 – opinie na forum

Silnik Pentastar 3.6 opinie ma niezłe. Świetny, mocny silnik, niesprawiający kłopotów awariami. Dane techniczne są zadowalające. Użytkownicy forum zaznaczają jednak, że dużo pali. Z opinii wynika, że jest to problematyczne w przypadku jazdy po mieście, natomiast w trasie spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Dodatkowym atutem jest możliwość zamontowania gazu. Opinie sugerują, że silnik Pentastar 3.6 dobrze znosi LPG, instalacja jest dobra i w trakcie jazdy nie odczuwa się różnic między benzyną a gazem.

Sprawdź: Płukanka silnika a turbina

Pentastar 3.6 – wymiana rozrządu

Wymiana rozrządu w Pentastar 3.6, tak samo, jak w przypadku innych silników, musi być wykonywana regularnie. Paski i łańcuchy rozrządu to jedne z najszybciej eksploatowanych części w autach. Pierwsza wymiana powinna nastąpić nie później, niż zaleca producent. Daty następnych zależą od części, na które się zdecydujesz. Najczęściej poleca się robić wymiany co około 120-150 tys. km oraz po 5 latach.

W przypadku łańcucha rozrządu to, czy już się zużył, możesz sprawdzić bez zaglądania pod maskę. Wystarczy, że na zimnym silniku przygazujesz do 3-4 tysięcy obrotów na minutę i po tym odpuścisz gaz. Jeśli usłyszysz terkotanie, to znaczy, że pora przyjrzeć się rozrządowi. 

Pentastar 3.6 – tuning, czy to dobry silnik do tego?

3.6 Pentastar tuning jest możliwy. W wielu autach producenci zostawiają sobie spory margines wytrzymałościowy silników, po to, aby w nowszych modelach odblokować go bez ponoszenia kosztów. Profesjonalnie wykonany chip tuning pozwoli zwiększyć moc np. o 20 koni mechanicznych i moment obrotowy o 30 Nm. Te wartości ostatecznie mogą się różnić, zmiana w wartościach może być większa lub mniejsza.

Decydując się na chip tuning trzeba pamiętać, jakie są jego wady. Takie modyfikacje, jeśli zostaną wykryte, są powodem do utraty gwarancji. Większa moc może przyspieszyć zużycie elementó eksploatacyjnych auta, takich jak sprzęgło, półosie, system hamulcowy czy też chłodzenia. Dodatkowo tuning wykonany źle może przyczynić się do szybszego zużycia silnika.

Pentastar 3.6 – jaki olej?

Wielu wad i problemów związanych z silnikiem Pentastar 3.6 można uniknąć, stosując dobry olej. Jaki olej w takim razie wybrać?  Producent zaleca Mopar i Pennzoil, choć ten drugi jest droższy i trochę gorzej z jego dostępnością na rynku. Użytkownicy na forum w swoich opiniach twierdzą, że Pennzoil to tak naprawdę Shell i dobierając coś od nich (zważając na wymagane normy), powinno być ok. Zaznaczają też, że Amsoil SS to dobry olej, jednak w jego przypadku nie zawsze do końca wiadomo, co jest w środku. Producent często testuje na nim nowinki, więc brakuje w jego produktach powtarzalności.

Najważniejsze przy wyborze oleju, jaki by on nie był, wydaje się obecność certyfikatów. Zwracaj na nie uwagę, szczególnie gdy Twoje auto jest jeszcze na gwarancji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POPULARNE

Oleje Comma opinie

Oleje Comma – opinie

0
Każdy miłośnik motoryzacji będzie lał do swojego samochodu jedynie najlepszej klasy oleje samochodowe, posiadające renomę i pochodzące od sprawdzonych producentów. Jednym z nich jest...
Opinie o Quick Brake

Quick Brake – opinie

Opinie o Thule

Produkty Thule – opinie

Opinie o Shell

Shell – opinie

Felgi ATT opinie

Felgi ATT – opinie

Skoda_Rapid

Skoda Rapid. Opinie

OSTATNIE POSTY