Strona głównaPoradyNaprawa króćca pompy Vacum

Naprawa króćca pompy Vacum

-

Pompy próżniowe często ulegają dużemu zużyciu i związanej z tym utracie wydajności. Przyczyną takiej sytuacji mogą być na przykład jej nieszczelność albo używanie nieodpowiedniego oleju. Sposób działania pompy próżniowej zależy od jej konstrukcji i nie jest widoczny z zewnątrz.

Objawy zużycia pompy Vacum

Pompa Vacum jest potocznym określeniem na pompę próżniową. Dzięki niej tworzone jest podciśnienie, którego nie może zabraknąć na przykład dla prawidłowego działania hamulców. Zazwyczaj występuje on w silnikach wysokoprężnych, jednak zdarzają się także sytuacje, w których wykorzystuje się ją w silnikach benzynowych. W razie uszkodzenia regeneracja pompy Vacum jest możliwa. Pompa próżniowa działa cały czas. Z tego powodu prawdopodobieństwo jej awarii mechanicznej albo całkowitego uszkodzenia jest spore w wykorzystujących ją silnikach wysokoprężnych. Głównymi przyczynami awarii pompy Vacum jest pęknięcie paska, problemy elektryczne wewnątrz pojazdu, a także awaria węży próżniowych. To właśnie z nimi najczęściej spotykają się mechanicy.

Zazwyczaj podstawowym sygnałem, że coś jest nie tak z pompą vacum, jest problem z hamulcami. Objawiają się one sztywnym pedałem hamulca, który utrudnia wciskanie i wydłużaniem się drogi hamowania. Takie sygnały wyraźnie wskazują, że coś jest nie tak i być może niezbędna będzie naprawa króćca pompy vacum. Inny objaw to zmienione odczyty wskaźnika doładowania turbosprężarki.

Pompa próżniowa dostarcza tak wiele różnych komponentów, że diagnostyka usterek może być czasami trudna. Pamiętać trzeba, że przepływa przez nią nawet 30-60 litrów oleju w ciągu godziny. Oznacza to, że wszelkie jego zanieczyszczenia są poważnym problemem dla prawidłowego działania pompy vacum. Regeneracja w takiej sytuacji jest niezbędna.

Jak można przedłużyć cykl życia pompy Vacum?

W trakcie procesu wytwarzania podciśnienia, pompa Vacum tworzy także ciepło. Z tego powodu jej chłodzenie olejem silnikowym jest tak ważne. Najczęstszą przyczyną awarii pompy Vacum jest wykorzystywanie oleju niskiej jakości, zanieczyszczonego, który bardzo negatywnie wpływa na jej działanie. Warto więc postawić na oleje naprawdę wysokiej jakości, które zapobiegają zatarciu się pompy. Równie istotne jest dbanie o wymianę w częstotliwości zalecanej przez producenta dla danego silnika. Z tego powodu równie istotne jest, aby regularnie sprawdzać, czy nie zdarzają się przecieki oleju.

Pompa Vacum – regeneracja

Uszkodzenie i konieczną regenerację pompy Vacum sprawdza się poprzez zmierzenie wielkości podciśnienia, jaką generuje. Zazwyczaj powinna się ona mieścić w granicach pomiędzy -0,7 do -0,9 bara. Jeżeli wartość jest inna, powodem tego może być zużycie albo uszkodzenie w zakresie uszczelnień pompy. 

Czy w przypadku pompy Vacum regeneracja jest opłacalna? Tak naprawdę trudno na to jednoznacznie odpowiedzieć. Wszystko zależy od tego, co dokładnie się uszkodziło. W przypadku, jeżeli po prostu jest nieszczelna regeneracja pompy Vacum 1.9 TDI jest bardzo łatwa. Wystarczy kupić niedrogi zestaw naprawczy, który można wykorzystać samodzielnie.    

Inaczej wygląda regeneracja pompy Vacum 1.9 TDI, jeżeli symptomami uszkodzenia jest brak odpowiedniego podciśnienia. Wówczas rozwiązaniem jest wyłącznie oddanie jej do zakładu, który zajmuje się regeneracją. 

Zawsze można także kupić nową pompę vacum, ale oczywiście jest to najbardziej kosztowne. Nowy element zazwyczaj ma cenę nawet trzykrotnie wyższą od kosztu regeneracji. 

Naprawa króćca pompy Vacum to także sposób na jej zreperowanie. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy ten element jest na pewno zamontowany na sztywno. Nie może się on w żaden sposób poruszać. Jeżeli króciec się rozszczelnił, trzeba go dokleić klejem do metalu. 

POPULARNE

tir

Co nazywamy zespołem pojazdów?

0
Z definicji zespołu pojazdów są to pojazdy połączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość. Wyjątkiem są pojazdy, które zostały złączone...
montaż lpg

Czy LPG się opłaca?

filtr kabinowy

Jaki filtr kabinowy

OSTATNIE POSTY