Promocje nowych aut kuszą do zakupu. Wyprzedaże rocznika, promocje okresowe lub po prostu zwykła promocja, która ma napędzać sprzedaż. Zacznijmy od faktu – samochód kupiony po promocyjnej cenie nie jest egzemplarzem z wadami. W internecie możemy znaleźć komentarze spekulantów, którzy sądzą, że samochody takie są samochodami z jazd próbnych, z defektami. Nic bardziej mylnego, dodatkowo jeśli posiadasz dobre umiejętności negocjacyjne to końcowa cena może być jeszcze niższa. 
A co tak naprawdę można nazwać promocją i na jaką obniżkę cen możemy liczyć? W zależności od salonu możemy liczyć od 8% do nawet 20% obniżki ceny katalogowej. 

Kiedy szukać promocji nowych samochodów w salonach? 

Na promocję możemy liczyć przez okrągłe dwanaście miesięcy, jednak końcówka roku jest najlepszą okazją, aby zainteresować się zakupem nowego samochodu. Dlaczego końcówka roku? To właśnie wtedy rusza kampania reklamowa pod nazwą “wyprzedaż rocznika”. Jak wiemy samochody, które nie sprzedały się w tym roku, będą miały utrudnioną sprawę w roku kolejnym, gdyż potencjalny klient chce kupić samochód z roku aktualnego. 

Kolejnym przykładem, kiedy należy szukać promocji nowych samochodów w salonach jest wyprzedaż modelu. Prosty przykład – Golf IV, którego cena spadła o prawie 20%, gdy na rynek wyszedł nowy model – Golf V. Takich przykładów jest mnóstwo, dlatego warto obserwować trendy na rynku motoryzacyjnym, bo bardzo łatwo można sprawdzić czy cena danego samochodu zaraz nie spadnie o kilka, kilkanaście procent. 

Najmniej samochodów sprzedaje się w lipcu i sierpniu, być może jest to spowodowane pogodą i urlopami polaków. Salony jednak zachęcają do zakupu i starają się reklamować tak zwane “wakacyjne promocje”, są to jednak nieco mniejsze okazję niż wyprzedaż rocznika czy modelu. Jeśli jesteś właścicielem firmy to powinieneś się zainteresować ofertami i promocjami na leasing samochodów, który może być równie interesujący co wyprzedaż rocznika. 

promocje w salonach samochodowych

Pamiętaj o najważniejszym – cena promocyjna nie jest ceną ostateczną. Negocjacja ceny samochodu ma nie tylko zastosowanie w przypadku używanych samochodów, ale także śmiało możemy to robić w przypadku nowych samochodów w salonie. Często sprzedawcy mogą nam za taką samą cenę zaoferować ten samochód, nie z wersją podstawową, a wersją rozszerzoną. 

Sposobów na zachęcenie do zakupów jest mnóstwo, od darmowej jazdy próbnej po właśnie wielkie promocje tj. wyprzedaż roczników. Warto na bieżąco przeglądać oferty interesujących nas producentów, zwłaszcza w okolicach października – grudnia. Dodatkowo jeśli nie planujesz zakupu samochodu za gotówkę to warto zainteresować się promocją na finansowanie. Tutaj do wyboru mamy leasing dla firm lub kredyt na samochód dla osoby prywatnej. Pamiętajmy jednak, że często kredyty na samochód mają nieco większe oprocentowanie niż zwykły kredyt konsumencki. Dodatkowo sprawdź ofertę ratalną samochodu, być może wybór samochodu na raty będzie o wiele lepszą opcją niż kredyt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here