Pozycjonowanie w branży motoryzacyjnej jest bardzo dobrym sposobem na zwiększenie rentowności Twojej firmy. Dzięki optymalizacji pod kątem SEO można poprawić wartość swojego serwisu z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów), co skutkuje wyższymi pozycjami w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Jeżeli chcesz pozyskać stałych i zdecydowanych klientów – reklama w wyszukiwarkach może okazać się w Twoim przypadku „strzałem w dziesiątkę”. W dzisiejszym artykule przedstawimy definicję pozycjonowania oraz najważniejsze informacje na temat SEO w motoryzacji! Miłej lektury.
Pozycjonowanie strony internetowej (SEO) – definicja
Pozycjonowanie stron internetowych to inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli marketing w wyszukiwarkach. Polega na kompleksowej optymalizacji serwisów w zakresie on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza Twoją stroną WWW). Wyróżnia się licznymi korzyściami tj. poprawa wizerunku marki, zwiększenie ruchu w witrynie i maksymalizacja przychodów.
Branża motoryzacyjna w Polsce – charakterystyka grupy docelowej
SEO w branży motoryzacyjnej jest bardzo specyficzne, dlatego należy właściwie scharakteryzować grupę docelową. W pierwszej kolejności powinieneś określić, na jakich rynkach działasz (np. tylko w Polsce lub dodatkowo w USA, Kanadzie i Dubaju).
Następnie dobierz słowa kluczowe, które są w Twoim przypadku najbardziej wartościowe pod kątem sprzedażowym. Zdecyduj się zarówno na ogólne (jedno- lub dwuwyrazowe) wyrażenia, jak i wyrażenia z długiego ogona (long tail SEO) bazujące na minimum 3-4 wyrazach.
Pomocne w charakterystyce grupy docelowej może być także przeprowadzenie audytu konkurencji. Dzięki temu dowiesz się także, na jakie frazy kluczowe pozycjonują się „sąsiednie” przedsiębiorstwa.
Jakie działania SEO są najważniejsze w branży motoryzacyjnej
Spośród najważniejszych działań SEO w branży motoryzacyjnej możemy wymienić m.in.:
- optymalizacja strony internetowej,
- publikacja wartościowych treści pod konkretne frazy kluczowe,
- linkowanie zewnętrzne.
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Optymalizacja strony internetowej
SEO w branży motoryzacyjnej opiera się przede wszystkim o optymalizację strony internetowej, zgodnie z najnowszymi wytycznymi algorytmów. Spośród najważniejszych aspektów możemy wymienić:
- Techniczne SEO – specjaliści z agencji marketingowych podejmują działania, które mają na celu poprawę interaktywności, wydajności, responsywności, bezpieczeństwa oraz intuicyjności serwisu. W tym celu wdrażają niezbędne zmiany dot. objętości i jakości kodu HTML oraz CSS, a także dokonują optymalizacji wskaźników Core Web Vitals, dodając również protokół HTTPS na Twoją stronę.
- Optymalizacja treści – fachowcy dbają o właściwą strukturę nagłówków (H1-H5), dodanie objętości contentu, wyeliminowanie zduplikowanych treści (tzw. duplicate content), a także wdrażają wylistowania, tabelki, grafiki i screenshoty, aby stworzyć treści zgodne z UX (ang. User Experience). Dzięki temu użytkownicy widzą realną wartość w Twoim serwisie.
- Regularne audyty SEO – umożliwiają wskazanie wad i zalet danego serwisu. Dzięki profesjonalnym analizom można regularnie weryfikować efekty pozycjonowania.
Publikacja wartościowych treści i frazy kluczowe
SEO dla branży motoryzacyjnej wymaga publikacji wartościowych treści zgodnie z opracowanymi frazami kluczowymi. Chodzi w tym przypadku nie tylko o wpisy blogowe czy też opisy usług, ale również o artykuły sponsorowane wzmacniające profil linków Twojego serwisu.
Linkowanie zewnętrzne
Linkowanie zewnętrzne obejmuje przede wszystkim artykuły sponsorowane z linkiem dofollow (czyli takim, który daje „moc rankingową” Twojej stronie). Istnieją także inne rozwiązania na pozyskiwanie odnośników wychodzących. Są to m.in.:
- tworzenie viralowych treści blogowych,
- udzielanie wypowiedzi do branżowych artykułów,
- ogłaszanie się na listach firm,
- linkowanie ze stron lokalnych,
- korzystanie z profesjonalnych zaplecz SEO.
Dobrą opcją okazuje się także relinkowanie polegające na weryfikacji profilu linków konkurencji (np. za pomocą narzędzia Majestic SEO), a następnie dodawanie wartościowych źródeł do swojego profilu linków.
Branża motoryzacyjna – pozycjonowanie lokalne
W branży motoryzacyjnej ważne jest również lokalne pozycjonowanie stron motoryzacyjnych. Pomocna okazuje się wizytówka Google Moja Firma. Jej optymalizacja to relatywnie proste zadanie, a ruch z niej pochodzący – bardzo wartościowy. Warto również „zawalczyć” o widoczność w lokalnych katalogach motoryzacyjnych.
Podsumowanie
SEO w motoryzacji jest obecnie jedną z najbardziej skutecznych form reklamowych. Dzięki pozycjonowaniu zwiększysz liczbę stałych i zdecydowanych klientów, poprawisz wiarygodność marki i wypracujesz przewagę konkurencyjną. To dobra opcja zarówno dla mniejszych firm, ale skorzystają na tym także rozbudowane korporacje zatrudniające kilku lub kilkudziesięciu pracowników. Ważne natomiast, aby zdecydować się na wysokiej jakości usługi świadczone przez profesjonalną agencję SEO. Wówczas efekty będą najszybciej widoczne i utrzymają się minimum 3-18 miesięcy po zakończeniu współpracy i zaprzestaniu inwestycji.
Tekst powstał przy współpracy z Michałem Całka z agencji Octamedia.
Artykuł sponsorowany