Strona głównaZakupMercedes W212 - jaki silnik wybrać? Co mówią na forum?

Mercedes W212 – jaki silnik wybrać? Co mówią na forum?

-

Mercedes zawsze dbał o swoich klientów – nigdy nie można było mu zarzucić, że gama dostępnych motorów była mała. W tym przypadku opcji jest jednak tak dużo, że podjęcie decyzji, jaki silnik wybrać, może być niezwykle upierdliwe. Zwłaszcza gdy w ogłoszeniach widnieje tylko informacja E 300, co tak naprawdę może oznaczać różne rzeczy, w zależności od roku produkcji. Przejrzałam forum i zestawiłam wszystkie silniki Mercedesa W212, z nadzieją, że Ci to pomoże.

Mercedes W212 – jaki silnik wybrać?

Szukając odpowiedzi na pytanie: jaki silnik wybrać w Mercedesie W212 – zastanów się nad tym, czy chcesz mieć silnik benzynowy, diesel, czy może chcesz go do gazu. Wyeliminuje to wszystkie pozostałe możliwości, przez co wybór będzie zawężony.

Zobacz: Audi A6 C6 – jaki silnik wybrać?

Mercedes W212 – jaki silnik benzynowy?

Silniki benzynowe w Mercedesie W212 można podzielić na te 4-, 6- i 8-cylindrowe. Te pierwsze można podzielić na dwie grupy starszą M271 i nowszą M274 (lata 2013-16). Podobnie jest z silnikami benzynowymi 6-cylindrowymi – dwie grupy starsza M272 i nowsza M276 (od 2011 roku), wszystkie w układzie V6.

Silniki 4-cylindrowe to:

  • E 180 – silniki benzynowe z grupy M274, o pojemności 1,6 l oraz mocy 156 KM
  • E 200 NGT – dostosowane do napędzania sprężonym gazem ziemnym. Występują dwa rodzaje: M271 o wielopunktowym wtrysku paliwa, mocy 163 KM, kompresor 1.8; oraz M274 o bezpośrednim wtrysku, 156 KM, 2.0 turbo
  • E 200 BlueEFFICIENCY – silniki starsze to 1.8 turbo, nowsze 2.0 turbo, oba 184 KM
  • E 200 BlueEFFICIENCY – to samo co wyżej tylko więcej mocy, bo 204 KM oraz 211 KM

Silniki 6-cylindrowe to:

  • E 300 – M272 to silnik 3 l, z wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz mocy 231 KM, po 2011 wzmocniony do 245 KM. M276 to 3.5 l z bezpośrednim wtryskiem o mocy 252 KM. W tym pierwszym zauważono problemy z rozrządem.
  • E 350 – CGI o pojemności 3.5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i mocy 292 KM; 4MATIC też 3.5 l, ale z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocą 272 KM. Silnik serii M276 (2011-14) to też 3.5 l, bezpośredni wtrysk, ale o mocy 306 KM
  • E 400 – czyli silniki biturbo (a nie jak pozostałe wolnossące). Te z lat 2013-14 to 3.0 biturbo 333 KM. Te późniejsze różnią się tylko pojemnością wynoszącą 3.5 l
  • E 400 Hybrid – wolnossący silnik benzynowy połączony z elektrycznym. 3.5 l łączy się z prądem o mocy 27 KM

Silniki 8-cylindrowe:

  • E500 – silniki wolnossące 5.4 z wtryskiem MPI, moc 388 KM oraz nowe 4.6 biturbo o mocy 408 KM
  • E 63 AMG – cztery opcje: wolnossący 6.2 o mocy 525 KM i wielopunktowym wtrysku paliwa; 5.5 biturbo o takiej samej mocy jak poprzednik; zmodernizowany 5.5 biturbo o mocy 557 KM; specjalna wersja S o mocy 585 KM

Zobacz: Silnik Pentastar 3.6 – problemy, opinie, awarie, wady, jaki olej?

Mercedes W212 – jaki silnik diesel?

To jaki silnik diesla wybrać powinno być łatwiejsze. Opcji jest zdecydowanie mniej. Dostępne są silniki 4- i 6-cylindrowe. Te pierwsze należą do grupy OM651 i mają pojemność 2143 ccm z osprzętem Delphi. Te oznaczone liczbą 200 mają turbosprężarkę, pozostałe to biturbo. BlueTEC odnosi się do katalizatora selektywnego z dotryskiem mocznika. Silniki diesla 6-cylindrowe to również jedna grupa – 3.0 V6 CDI OM642. Wszystkie z pojedynczą turbosprężarką, ale z różną mocą.

Silniki diesla 4-cylindrowe:

  • E 200 CDI – 136 KM
  • E 220 CDI – 2.1 biturbo, 170 KM (auta z Beneluxu mają wersję 163 KM). Od 2014 r. pojawił się system BlueTEC
  • E 250 CDI – 2.1 biturbo, 204 KM, tak jak wyżej od 2014 r. pojawił się BlueTEC. Podobno nie lubi chipowania

Silniki diesla 6-cylindrowe:

  • E 300 CDI – 204 KM, ale na rynku pojawiała się tylko przez 6 miesięcy w 2010 r. No nie była to najlepsza wersja
  • E 300 CDI – z 231 KM, bez AdBlue
  • E 300 CDI BlueTEC – też 231 KM
  • E 350 CDI – tu wszystko jest trochę bardziej zagmatwane: od 2009 do 2010 miał moc 231 KM; 2010-13 265 KM; potem 2013-14 w standard wszedł BlueTEC, moc 252 KM; 2014-16 to samo tylko z większą mocą, bo 258 KM

Mercedes W212 – jaki silnik do gazu? Pytamy na forum

Użytkownicy forum zapytani o to, jaki silnik do gazu wybrać wskazują dwie opcje:

  • E 63 AMG wersja 525 KM – wolnossący 6.2 M156, to ten silnik, w którym nie wytrzymywały śruby trzymające głowicę
  • E 500 – silnik 5.5, wolnossący o mocy 388 KM

Jeśli interesuje Cię coś mniejszego, to nie ma za bardzo takich opcji. Silniki, które są dostosowane do gazu, są stworzone pod gaz ziemny. W Polsce stacji oferujących CNG jest niewiele, bo nieco ponad 20. Nie zachęca do zakupu Mercedesa W212 z silnikiem w takim gazie.

Pytając na forum o to, jaki silnik wybrać w Mercedesie W212, nie znajdzie się jednoznacznych odpowiedzi – co głos to opinia. Mam natomiast nadzieję, że to zestawienie choć trochę ułatwi Ci podjęcie decyzji. Ja, gdybym była bogata, to bym sobie wzięła największy możliwy – a co! Jak się bawić, to na całego, a jak wydawać to miliony.

POPULARNE

parking kupno

Zakup miejsca postojowego od dewelopera

0
Kupując mieszkanie deweloperskie, coraz częściej decydujemy się jednocześnie na zakup miejsca postojowego. W wielu gospodarstwach domowych są dwa samochody, dlatego posiadanie chociaż jednego...
zakup pierwszego samochodu

Jak kupić pierwszy samochód

Jakie radio na budowe

Jakie radio do warsztatu?

leasing samochodu

Leasing czy wynajem samochodu?

Test wosków samochodowych

Test wosków samochodowych

kupno samochodu od komornika

Samochód z licytacji komorniczej

jaki kamper

Jaki kamper wybrać?

OSTATNIE POSTY