Mercedes zawsze dbał o swoich klientów – nigdy nie można było mu zarzucić, że gama dostępnych motorów była mała. W tym przypadku opcji jest jednak tak dużo, że podjęcie decyzji, jaki silnik wybrać, może być niezwykle upierdliwe. Zwłaszcza gdy w ogłoszeniach widnieje tylko informacja E 300, co tak naprawdę może oznaczać różne rzeczy, w zależności od roku produkcji. Przejrzałam forum i zestawiłam wszystkie silniki Mercedesa W212, z nadzieją, że Ci to pomoże.
Mercedes W212 – jaki silnik wybrać?
Szukając odpowiedzi na pytanie: jaki silnik wybrać w Mercedesie W212 – zastanów się nad tym, czy chcesz mieć silnik benzynowy, diesel, czy może chcesz go do gazu. Wyeliminuje to wszystkie pozostałe możliwości, przez co wybór będzie zawężony.
Zobacz: Audi A6 C6 – jaki silnik wybrać?
Mercedes W212 – jaki silnik benzynowy?
Silniki benzynowe w Mercedesie W212 można podzielić na te 4-, 6- i 8-cylindrowe. Te pierwsze można podzielić na dwie grupy starszą M271 i nowszą M274 (lata 2013-16). Podobnie jest z silnikami benzynowymi 6-cylindrowymi – dwie grupy starsza M272 i nowsza M276 (od 2011 roku), wszystkie w układzie V6.
Silniki 4-cylindrowe to:
- E 180 – silniki benzynowe z grupy M274, o pojemności 1,6 l oraz mocy 156 KM
- E 200 NGT – dostosowane do napędzania sprężonym gazem ziemnym. Występują dwa rodzaje: M271 o wielopunktowym wtrysku paliwa, mocy 163 KM, kompresor 1.8; oraz M274 o bezpośrednim wtrysku, 156 KM, 2.0 turbo
- E 200 BlueEFFICIENCY – silniki starsze to 1.8 turbo, nowsze 2.0 turbo, oba 184 KM
- E 200 BlueEFFICIENCY – to samo co wyżej tylko więcej mocy, bo 204 KM oraz 211 KM
Silniki 6-cylindrowe to:
- E 300 – M272 to silnik 3 l, z wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz mocy 231 KM, po 2011 wzmocniony do 245 KM. M276 to 3.5 l z bezpośrednim wtryskiem o mocy 252 KM. W tym pierwszym zauważono problemy z rozrządem.
- E 350 – CGI o pojemności 3.5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i mocy 292 KM; 4MATIC też 3.5 l, ale z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocą 272 KM. Silnik serii M276 (2011-14) to też 3.5 l, bezpośredni wtrysk, ale o mocy 306 KM
- E 400 – czyli silniki biturbo (a nie jak pozostałe wolnossące). Te z lat 2013-14 to 3.0 biturbo 333 KM. Te późniejsze różnią się tylko pojemnością wynoszącą 3.5 l
- E 400 Hybrid – wolnossący silnik benzynowy połączony z elektrycznym. 3.5 l łączy się z prądem o mocy 27 KM
Silniki 8-cylindrowe:
- E500 – silniki wolnossące 5.4 z wtryskiem MPI, moc 388 KM oraz nowe 4.6 biturbo o mocy 408 KM
- E 63 AMG – cztery opcje: wolnossący 6.2 o mocy 525 KM i wielopunktowym wtrysku paliwa; 5.5 biturbo o takiej samej mocy jak poprzednik; zmodernizowany 5.5 biturbo o mocy 557 KM; specjalna wersja S o mocy 585 KM
Zobacz: Silnik Pentastar 3.6 – problemy, opinie, awarie, wady, jaki olej?
Mercedes W212 – jaki silnik diesel?
To jaki silnik diesla wybrać powinno być łatwiejsze. Opcji jest zdecydowanie mniej. Dostępne są silniki 4- i 6-cylindrowe. Te pierwsze należą do grupy OM651 i mają pojemność 2143 ccm z osprzętem Delphi. Te oznaczone liczbą 200 mają turbosprężarkę, pozostałe to biturbo. BlueTEC odnosi się do katalizatora selektywnego z dotryskiem mocznika. Silniki diesla 6-cylindrowe to również jedna grupa – 3.0 V6 CDI OM642. Wszystkie z pojedynczą turbosprężarką, ale z różną mocą.
Silniki diesla 4-cylindrowe:
- E 200 CDI – 136 KM
- E 220 CDI – 2.1 biturbo, 170 KM (auta z Beneluxu mają wersję 163 KM). Od 2014 r. pojawił się system BlueTEC
- E 250 CDI – 2.1 biturbo, 204 KM, tak jak wyżej od 2014 r. pojawił się BlueTEC. Podobno nie lubi chipowania
Silniki diesla 6-cylindrowe:
- E 300 CDI – 204 KM, ale na rynku pojawiała się tylko przez 6 miesięcy w 2010 r. No nie była to najlepsza wersja
- E 300 CDI – z 231 KM, bez AdBlue
- E 300 CDI BlueTEC – też 231 KM
- E 350 CDI – tu wszystko jest trochę bardziej zagmatwane: od 2009 do 2010 miał moc 231 KM; 2010-13 265 KM; potem 2013-14 w standard wszedł BlueTEC, moc 252 KM; 2014-16 to samo tylko z większą mocą, bo 258 KM
Mercedes W212 – jaki silnik do gazu? Pytamy na forum
Użytkownicy forum zapytani o to, jaki silnik do gazu wybrać wskazują dwie opcje:
- E 63 AMG wersja 525 KM – wolnossący 6.2 M156, to ten silnik, w którym nie wytrzymywały śruby trzymające głowicę
- E 500 – silnik 5.5, wolnossący o mocy 388 KM
Jeśli interesuje Cię coś mniejszego, to nie ma za bardzo takich opcji. Silniki, które są dostosowane do gazu, są stworzone pod gaz ziemny. W Polsce stacji oferujących CNG jest niewiele, bo nieco ponad 20. Nie zachęca do zakupu Mercedesa W212 z silnikiem w takim gazie.
Pytając na forum o to, jaki silnik wybrać w Mercedesie W212, nie znajdzie się jednoznacznych odpowiedzi – co głos to opinia. Mam natomiast nadzieję, że to zestawienie choć trochę ułatwi Ci podjęcie decyzji. Ja, gdybym była bogata, to bym sobie wzięła największy możliwy – a co! Jak się bawić, to na całego, a jak wydawać to miliony.