Strona głównaZakupMercedes W212 - jaki silnik wybrać? Co mówią na forum?

Mercedes W212 – jaki silnik wybrać? Co mówią na forum?

-

Mercedes zawsze dbał o swoich klientów – nigdy nie można było mu zarzucić, że gama dostępnych motorów była mała. W tym przypadku opcji jest jednak tak dużo, że podjęcie decyzji, jaki silnik wybrać, może być niezwykle upierdliwe. Zwłaszcza gdy w ogłoszeniach widnieje tylko informacja E 300, co tak naprawdę może oznaczać różne rzeczy, w zależności od roku produkcji. Przejrzałam forum i zestawiłam wszystkie silniki Mercedesa W212, z nadzieją, że Ci to pomoże.

Mercedes W212 – jaki silnik wybrać?

Szukając odpowiedzi na pytanie: jaki silnik wybrać w Mercedesie W212 – zastanów się nad tym, czy chcesz mieć silnik benzynowy, diesel, czy może chcesz go do gazu. Wyeliminuje to wszystkie pozostałe możliwości, przez co wybór będzie zawężony.

Zobacz: Audi A6 C6 – jaki silnik wybrać?

Mercedes W212 – jaki silnik benzynowy?

Silniki benzynowe w Mercedesie W212 można podzielić na te 4-, 6- i 8-cylindrowe. Te pierwsze można podzielić na dwie grupy starszą M271 i nowszą M274 (lata 2013-16). Podobnie jest z silnikami benzynowymi 6-cylindrowymi – dwie grupy starsza M272 i nowsza M276 (od 2011 roku), wszystkie w układzie V6.

Silniki 4-cylindrowe to:

  • E 180 – silniki benzynowe z grupy M274, o pojemności 1,6 l oraz mocy 156 KM
  • E 200 NGT – dostosowane do napędzania sprężonym gazem ziemnym. Występują dwa rodzaje: M271 o wielopunktowym wtrysku paliwa, mocy 163 KM, kompresor 1.8; oraz M274 o bezpośrednim wtrysku, 156 KM, 2.0 turbo
  • E 200 BlueEFFICIENCY – silniki starsze to 1.8 turbo, nowsze 2.0 turbo, oba 184 KM
  • E 200 BlueEFFICIENCY – to samo co wyżej tylko więcej mocy, bo 204 KM oraz 211 KM

Silniki 6-cylindrowe to:

  • E 300 – M272 to silnik 3 l, z wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz mocy 231 KM, po 2011 wzmocniony do 245 KM. M276 to 3.5 l z bezpośrednim wtryskiem o mocy 252 KM. W tym pierwszym zauważono problemy z rozrządem.
  • E 350 – CGI o pojemności 3.5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i mocy 292 KM; 4MATIC też 3.5 l, ale z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocą 272 KM. Silnik serii M276 (2011-14) to też 3.5 l, bezpośredni wtrysk, ale o mocy 306 KM
  • E 400 – czyli silniki biturbo (a nie jak pozostałe wolnossące). Te z lat 2013-14 to 3.0 biturbo 333 KM. Te późniejsze różnią się tylko pojemnością wynoszącą 3.5 l
  • E 400 Hybrid – wolnossący silnik benzynowy połączony z elektrycznym. 3.5 l łączy się z prądem o mocy 27 KM

Silniki 8-cylindrowe:

  • E500 – silniki wolnossące 5.4 z wtryskiem MPI, moc 388 KM oraz nowe 4.6 biturbo o mocy 408 KM
  • E 63 AMG – cztery opcje: wolnossący 6.2 o mocy 525 KM i wielopunktowym wtrysku paliwa; 5.5 biturbo o takiej samej mocy jak poprzednik; zmodernizowany 5.5 biturbo o mocy 557 KM; specjalna wersja S o mocy 585 KM

Zobacz: Silnik Pentastar 3.6 – problemy, opinie, awarie, wady, jaki olej?

Mercedes W212 – jaki silnik diesel?

To jaki silnik diesla wybrać powinno być łatwiejsze. Opcji jest zdecydowanie mniej. Dostępne są silniki 4- i 6-cylindrowe. Te pierwsze należą do grupy OM651 i mają pojemność 2143 ccm z osprzętem Delphi. Te oznaczone liczbą 200 mają turbosprężarkę, pozostałe to biturbo. BlueTEC odnosi się do katalizatora selektywnego z dotryskiem mocznika. Silniki diesla 6-cylindrowe to również jedna grupa – 3.0 V6 CDI OM642. Wszystkie z pojedynczą turbosprężarką, ale z różną mocą.

Silniki diesla 4-cylindrowe:

  • E 200 CDI – 136 KM
  • E 220 CDI – 2.1 biturbo, 170 KM (auta z Beneluxu mają wersję 163 KM). Od 2014 r. pojawił się system BlueTEC
  • E 250 CDI – 2.1 biturbo, 204 KM, tak jak wyżej od 2014 r. pojawił się BlueTEC. Podobno nie lubi chipowania

Silniki diesla 6-cylindrowe:

  • E 300 CDI – 204 KM, ale na rynku pojawiała się tylko przez 6 miesięcy w 2010 r. No nie była to najlepsza wersja
  • E 300 CDI – z 231 KM, bez AdBlue
  • E 300 CDI BlueTEC – też 231 KM
  • E 350 CDI – tu wszystko jest trochę bardziej zagmatwane: od 2009 do 2010 miał moc 231 KM; 2010-13 265 KM; potem 2013-14 w standard wszedł BlueTEC, moc 252 KM; 2014-16 to samo tylko z większą mocą, bo 258 KM

Mercedes W212 – jaki silnik do gazu? Pytamy na forum

Użytkownicy forum zapytani o to, jaki silnik do gazu wybrać wskazują dwie opcje:

  • E 63 AMG wersja 525 KM – wolnossący 6.2 M156, to ten silnik, w którym nie wytrzymywały śruby trzymające głowicę
  • E 500 – silnik 5.5, wolnossący o mocy 388 KM

Jeśli interesuje Cię coś mniejszego, to nie ma za bardzo takich opcji. Silniki, które są dostosowane do gazu, są stworzone pod gaz ziemny. W Polsce stacji oferujących CNG jest niewiele, bo nieco ponad 20. Nie zachęca do zakupu Mercedesa W212 z silnikiem w takim gazie.

Pytając na forum o to, jaki silnik wybrać w Mercedesie W212, nie znajdzie się jednoznacznych odpowiedzi – co głos to opinia. Mam natomiast nadzieję, że to zestawienie choć trochę ułatwi Ci podjęcie decyzji. Ja, gdybym była bogata, to bym sobie wzięła największy możliwy – a co! Jak się bawić, to na całego, a jak wydawać to miliony.

POPULARNE

Będąc właścicielem pojazdu, należy zwracać szczególną uwagę na części eksploatacyjne. W skład takich elementów, do najważniejszych zaliczamy klocki hamulcowe i opony, które najmocniej się eksploatują w trakcie jazdy. W związku z tym podczas wyboru opony do samochodu, należy zwracać uwagę na wiele parametrów, dodatkowo warto nabywać takie produkty, które pochodzą od zaufanych i sprawdzonych producentów, a do takich zalicza się m.in. marka Landsail, o której pomówimy w dzisiejszym artykule. W dalszej części wpisu sprawdzimy, jakiego pochodzenia jest marka Landsail, jakie posiada opinie, a następnie przetestujemy najpopularniejsze modele tej marki. Opony zimowe i całoroczne Landsail – sprawdzamy opinie W takim razie, jakie pojawiają się opinie o oponach zimowych i całorocznych marki Landsail? Przede wszystkim Landsail to pochodzenia chińskiego marka, która specjalizuje się w produkcji opon zimowych i całorocznych do pojazdów osobowych, ciężarowych i motocykli. Landsail prowadzi swoją działalność już od 1989 roku i pomimo dość krótkiego stażu zdążyła ona wypracować solidną pozycję na rynku, renomę i zyskała dużą popularność, dodatkowo pojawia się wiele pozytywnych opinii wśród kierowców o tej marce. Sukces ten zawdzięcza ona dzięki temu, że sukcesywnie wdraża ona wiele patentów technologicznych w swoich zakładach produkcyjnych. Obecnie marka Landsail produkuje ponad 15 milionów opon do pojazdów osobowych. Marka Landsail posiada również dość nowoczesne ośrodki badawcze, w których podejmowane są kroki związane z wdrażaniem i udoskonalaniem obecnych i przyszłych modeli, dodatkowo posiada ona w ośrodku innowacyjny park, w którym opony poddawane są rygorystycznym testom jakości i bezpieczeństwa. Opony zimowe i całoroczne marki Landsail wyróżniają się wieloma zaletami, dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, wysokiej jakości materiałów oraz wdrożonej optymalizacji procesów produkcyjnych, marka Landsail oferuje produkty, które są nie tylko wytrzymałe, ale i również charakteryzują się długą żywotnością, przyczepnością i zapewniają one wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu z jazdy. W dalszej części wpisu przetestujemy i sprawdzimy, jakie pojawiają się opinie o najpopularniejszych modelach marki Landsail. Landsail LS588 UHP W pierwszej kolejności weźmiemy pod lupę jedne z najpopularniejszych modeli opon letnich Landsail LS588 UHP. Przede wszystkim model ten zaliczany jest do segmentu opon Ultra High Performance, czyli opona charakteryzująca się wysoką wydajnością. Landsail LS588 UHP to opony, które są przeznaczone do pojazdów sportowych, które skrywają pod maską silnik o dużej mocy. W sieci pojawia się wiele pozytywnych opinii o tym modelu, a najczęściej w tym przypadku wymienia się to, że redukują one hałas, poprawiają komfort z podróżowania, oraz zapewniają znacznie krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Model Landsail LS588 UHP dostępny jest w rozmiarach od 16 do 22 cali, w ten sposób pojawia się możliwość na to, aby zamontować je w dużej ilości popularnych modeli pojazdów. Opony LS588 UHP bardzo często pojawiają się w różnych zestawieniach, testach i rankingach plasując się w czołówce. W 2015 roku, zostało przeprowadzone prestiżowe zestawienie, przez niezależną grupę motoryzacyjna „Test World”, i w tym zestawieniu model uzyskał 8 pozycję, wyprzedzając przy tym takie modele, jak Michelin Primacy 3. Podczas przeprowadzanych testów jakości, pojawiało się wiele pozytywnych opinii testerów, które najczęściej odnosiły się do elastyczności, krótszej drogi hamowania oraz do absorbowania pojawiających się nierówności na nawierzchni. Warto również zwrócić uwagę na mieszankę gumową, która została wykorzystana do produkcji LS588 UHP. Przede wszystkim pionierskie rozwiązanie sprawia, że poprawia się dynamiczność i stabilność w trakcie jazdy. Landsail LS388 Co mówią opinie użytkowników nt. modelu Landsail LS388? Przede wszystkim model LS388 to opona letnia, która przeznaczona jest do pojazdów miejskich i zaliczana jest do klasy ekonomicznej. Opona LS388 charakteryzuje się zastosowaniem dużej ilości innowacyjnych rozwiązań, która poprawiają bezpieczeństwo i komfort z jazdy, do jednych z nich zalicza się to, że posiada ona asymetryczny bieżnik. Dzięki wyjątkowym wzorom, opona Landsail LS388 zapewnia niezwykle wysoką przyczepność do zarówno suchej, jak i mokrej nawierzchni. Kolejną zaletą tego modelu jest to, że został on wyprodukowany z unikalnej mieszanki gumowej, która zawiera w swoim składzie krzemionkę. Dzięki zastosowaniu takiej mieszanki, opona charakteryzuje się wysoką wytrzymałością i żywotnością. To sprawia, że model LS388 jest odporny na ścieranie oraz pojawiające się uszkodzenia mechaniczne. Model Lansail LS388 to propozycja, która z pewnością spełni preferencje najbardziej wymagających kierowców.

Opony od Landsail – opinie, testy, przemyślenia

0
Będąc właścicielem pojazdu, należy zwracać szczególną uwagę na części eksploatacyjne. W skład takich elementów, do najważniejszych zaliczamy klocki hamulcowe i opony, które najmocniej się...

OSTATNIE POSTY