Opel Insignia to samochód osobowy dobrze znany chyba wszystkim fanom motoryzacji – zastępca Vectry produkowany od 2008 roku, zachwycający wielu wyglądem. Jakie są opinie użytkowników Opla Insigni?
Opel Insignia – opinie użytkowników
Jak dotąd powstały dwie generacje Opla Insigni – pierwsza w 2008 roku i druga w 2017 roku. Samochód dostępny jest w trzech wersjach: liftback, sedan, kombi. W dwóch pierwszych przypadkach niezadowalająca jest przestrzeń auta – dość ciasne wnętrze i niezbyt duży bagażnik, dlatego kierowcy potrzebujący przestronności powinni wybrać wersję kombi Opla Insigni. Opinie pozytywne odnoszą się do pięknej linii nadwozia – wygląd zewnętrzny tego modelu zachwyca od lat, zarówno w starszych, jak i najnowszych modelach. Szeroka gama silników benzynowych i diesli stwarza możliwość wyboru auta dostosowanego do preferencji prawie każdego kierowcy. Ciekawym rozwiązaniem pozwalającym na adaptację zawieszenia jest FlexRide.
Opel Insignia 2.0 CDTI 160 KM – wady
Powyższy model to jeden z najpopularniejszych pierwszej generacji. Niektórzy właściciele podają w wątpliwość jakość lakieru Opla Insigni 2.0 CDTI. Opinie te nie dominują na forach internetowych, ale dość znaczący procent użytkowników zetknął się problemem, że nie jest on zbyt trwały i ulega łatwo uszkodzeniom, szczególnie na zderzaku. Kierowców nie zachwyca jakość materiałów użytych wewnątrz samochodu. W tym miejscu warto wspomnieć także o awaryjności i możliwych usterkach Opla Insigni 2.0 CDTI 160 KM. Jeśli chodzi o ten konkretny silnik, najczęściej powtarzające się awarie dotyczą m.in. uszczelki smoka pompy oleju oraz panewek (co prowadzi do zatarcia silnika), przewodu wspomagania, klapki w kolektorze dolotowym, elektrozaworu turbiny czy napędu rozrządu (producent zaleca wymianę co o 150 lub 120 km – w zależności od konkretnego egzemplarza).
Opel Insignia 2.0 CDTI 160 KM – opinie
Model ten jest lubiany i nie traci na popularności, mimo że obecnie jest dostępny tylko na rynku wtórnym. Z tego względu można sporo zaoszczędzić na cenie, ale jednocześnie stracić w przypadku kupna niezadbanego auta, którego serwisowanie pozostawiało wiele do życzenia. Warto wybrany model sprawdzić przed zakupem w serwisie ASO (cena kontroli to ok. 300 zł), gdyż koszty utrzymania awaryjnej Insigni są wysokie. Są samochody, na których naprawie czy serwisie można oszczędzać i jeżdżą latami na chińskich, czy tanich częściach. Opel Insignia, według większości opinii, do tego grona nie należy.