Strona głównaMotocykleJak zarejestrować motocykl 250 na 125?

Jak zarejestrować motocykl 250 na 125?

-

Odkąd w życie weszła ustawa zwiększająca uprawnienia kierowców posiadających prawo jazdy kategorii B, zaczęło się szukanie sposobu na to, jak zarejestrować 250 na 125. Zgodnie z prawem poruszanie się motocyklem o pojemności silnika 250 centymetrów sześciennych lub więcej wymaga posiadania od kierowcy odpowiednich uprawnień. Oczywiście wszystko jest możliwe, tylko czy jest to opłacalne?

Zwiększenie uprawnień na kategorię prawa jazdy B nieco rozleniwiło kierowców – szczególnie tych, którzy zawsze marzyli o posiadaniu własnego motocyklu, ale nie mieli czasu czy wystarczającej ilości gotówki na odbycie odpowiedniego kursu prawa jazdy i uzyskania stosownych uprawnień. W takim razie, zgodnie z prawem, jak zarejestrować skuter 250 na 125?

Jak zarejestrować skuter 250 na 125?

Jeśli szukasz legalnego sposobu na to, jak zarejestrować 250 na 125, to go po prostu nie ma. Szukanie sposobu na zarejestrowanie motocyklu 250 na 125 jest zwyczajnym oszustwem, i o ile urzędnicy podczas rejestracji pojazdu nie zorientują się, w czym jest rzecz, podczas przeglądu technicznego czy nawet rutynowej, policyjnej kontroli jest to jak najbardziej możliwe. A wtedy wszystkie korzyści, jakie dotychczas czerpaliśmy z zarejestrowania skutera 250 na 125 zwyczajnie wyparują. Z tego względu trzeba również uważać podczas przeglądania ofert sprzedaży motocykli oraz skuterów.

Jak zarejestrować 250 na 125 i nie zapłacić kary?

O ile sama czynność, jak zarejestrowanie 250 na 125 nie jest karalne i możliwe do zrobienia, nawet na wszelkich forach internetowych takie sposoby „radzenia” sobie są odradzane. Tak naprawdę, aby zarejestrować większą pojemność odpisaną pod mniejszą, konieczne jest albo sfałszowanie dokumentów i homologacji związanych z danym pojazdem, albo… zmiana silnika na czas wykonania przeglądu technicznego oraz rejestracyjnego. Jednak takie kombinacje nigdy nie wyjdą nam na zdrowie, zwłaszcza podczas policyjnych kontroli na drodze.

Dlaczego sposób na to, jak zarejestrować skuter 250 na 125 nie jest dobrym pomysłem?

Obok pozornej możliwości legalnego poruszania się dwukołowym pojazdem o większej rzeczywistej mocy niż ta widniejąca w papierach, takie działanie może mieć szereg poważnych konsekwencji. Przede wszystkim, jeśli dojdzie do kolizji czy wypadku, ubezpieczyciele bardzo dokładnie sprawdzają stan techniczny pojazdów oraz dokumenty i ich zgodność ze stanem faktycznym. Tym samym brak prawdziwych dokumentów jest jednoznacznie z brakiem ich posiadania w ogóle. Jeśli zdarzy się wypadek, wszystkie koszty pokrywamy z własnej kieszeni. Nie mówiąc o jeszcze gorszych konsekwencjach, jeśli w wypadku ktokolwiek dozna uszczerbku na zdrowiu.

Jak prawidłowo zarejestrować motocykl 250 na 125?

Jest jeden cel takiego kombinowania z pojemnością – i jest on oczywisty. Aby dokonać zgodnie z prawem rejestracji motocykla 250 na 125, trzeba byłoby przedstawić fakturę zakupu mniejszego cylindra, co już generuje koszty. Ponadto trzeba przedstawić fakturę opiewającą na kwotę za usługę wymiany cylindra. Co więcej, wymiana powinna być przeprowadzona w autoryzowanym serwisie. Do tego konieczne jest jeszcze zdobycie prawdziwej dokumentacji, w której czarno na białym napisane jest, że motocykl spełnia wszystkie możliwe wymogi prawne. Taki zabieg jest bardzo kosztowny – i zwyczajnie bezsensowny. Najczęściej też oszczędności czy korzyści są jedynie pozorne i mogą nas narazić na znacznie większe problemy prawne.

POPULARNE

Kawasaki er6

Kawasaki ER6N – opinie, dane techniczne, prędkość maksymalna, tuning, przyspieszenie

0
O ogromnej popularności tego modelu świadczy zainteresowanie aspektami technicznymi w stopniu znacznie wykraczającym, poza podstawę. Jeśli chodzi o Kawasaki ER6N, opinie jednoznacznie wskazują na...
Suomy kaski

Suomy kaski — opinie

OSTATNIE POSTY