Strona głównaOpinieToyota opinieNowoczesny napęd hybrydowy: technologia i osiągi w nowej Toyocie C-HR

Nowoczesny napęd hybrydowy: technologia i osiągi w nowej Toyocie C-HR

-

Toyota C-HR nowej generacji to więcej niż kompaktowy crossover – to wyraz nowoczesnego podejścia do miejskiej mobilności. Model wyposażony w innowacyjne technologie i oferowany wyłącznie z niskoemisyjnymi napędami hybrydowymi piątej generacji to nie tylko krok w kierunku zrównoważonej mobilności, ale także gwarancja efektywnego, dynamicznego i ekscytującego doświadczenia za kierownicą. Ten stylowy crossover o sylwetce nawiązującej do sportowego coupe zapewnia pełen komfort i bogate wyposażenie w standardzie oraz wiele rozwiązań na poziomie klasy premium.

Nie jest tajemnicą, że Toyota C-HR nowej generacji została zaprojektowana z myślą o wymagających europejskich kierowcach. Przekonuje nas o tym nie tylko doskonały układ jezdny, dostosowany do dynamicznego stylu jazdy, ale także wysokiej jakości wnętrze o przemyślanym designie, wysokiej jakości materiałach i rozwiązaniach technologicznych, dzięki którym czas spędzony w aucie to prawdziwa przyjemność zarówno da kierowcy, jak i pasażerów.

Hybrydowa Toyota C-HR – ewolucyjna technologia w praktyce

Toyota C-HR pierwszej generacji zadebiutowała w Europie na początku 2017 roku jako kompaktowy crossover z napędem hybrydowym 1,8 l. Był to układ napędowy czwartej generacji o mocy 122 KM, który średnio potrzebował od 4,8 l benzyny na 100 km. Do wyboru był także benzynowy silnik 1.2 Turbo o mocy 116 KM. W 2020 roku wraz z faceliftingiem do gamy napędowej dołączył układ hybrydowy 2,0 l, który rozwijał 184 KM mocy, a jego średnie zużycie paliwa wynosiło od 5,3 l/100 km.

Toyota C-HR okazała się przełomowa dla marki i otworzyła przed nią nowe perspektywy na europejskim rynku. Zdecydował o tym niekonwencjonalny design, najwyższa jakość wykonania, przyjemność z prowadzenia oraz wprowadzenie technologii hybrydowej do popularnego segmentu C-SUV. Od rynkowego debiutu do dziś sprzedano w Europie ponad 840 tysięcy egzemplarzy tego auta.

Dowiedz się więcej >>> https://www.toyota.pl/nowe-samochody/c-hr

Nowa Toyota C-HR – co nowego w najnowszej wersji

Nowa Toyota C-HR podnosi poprzeczkę pod względem właściwości jezdnych i standardu wyposażenia. Ma o 35 mm szerszy rozstaw kół, co wpływa na większą stabilność i bardziej przestronne wnętrze, większe, nawet 20-calowe felgi i opcjonalny dach panoramiczny. Wyjątkowa sekwencja powitania kierowcy z pamięcią ustawień elementów wyposażenia wnętrza to jedno z wielu innowacyjnych rozwiązań, podobnie jak klamki ukryte w karoserii.

Toyota C-HR jest pierwszym modelem marki z zawieszeniem z systemem FSC dopasowującym siłę tłumienia do częstotliwości drgań. To standard w modelach z napędem 2.0 Plug-in Hybrid oraz wersji GR SPORT Premiere Edition. Ten układ hydromechaniczny zwiększa siłę tłumienia przy niskich częstotliwościach drgań, zapewniając doskonałą kontrolę nad przechyłami nadwozia, a także utrzymanie lepszego zachowania podczas pokonywania zakrętów.

Wyższe wersje wyposażenia dają unikalne możliwości personalizacji wnętrza poprzez automatycznie zmieniające się oświetlenie oparte na palecie 64 kolorów, które dostosowuje się do ustawionej temperatury lub pory dnia. To nie tylko kwestia stylu, ale również bezpieczeństwa. Oświetlenie jest synchronizowane z systemami bezpieczeństwa Toyota T-MAT, np. Safe Exit Assist– jego kolor zmienia się, jeśli układ uruchomi sygnały ostrzeżenia.

Toyota Hybrid C-HR – osiągi, spalanie, ograniczenie emisji spalin

Wraz z nowym modelem w Toyocie C-HR pojawia się technologia hybrydowa piątej generacji – jeszcze bardziej dynamiczna i oszczędna niż poprzednia. Oparte są na niej wszystkie napędy w gamie nowego crossovera – dzięki temu 1,8 Hybrid i 2,0 Hybrid Dynamic Force mają więcej mocy, lepsze osiągi, a jednocześnie wyróżniają się mniejszym zużyciem paliwa i niższą emisją CO2. Zupełną nowością w ofercie Toyoty C-HR jest inteligentny napęd na cztery koła AWD-i oraz hybrydowy układ typu plug-in.

Podstawowy napęd 1,8 Hybrid ma teraz 140 KM łącznej mocy, a jego silnik elektryczny rozwija moc 95 KM i moment obrotowy 185 Nm. Pojemna bateria, sprawny układ odzyskiwania energii z hamowania oraz dobre osiągi silnika elektrycznego sprawiają, że nowa Toyota C-HR jeszcze częściej porusza się bez zaangażowania silnika spalinowego. Auto z tym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s, a jego średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi od 4,7 l.

Jeszcze lepszą dynamiką odznacza się napęd 2,0 Hybrid Dynamic Force nowej generacji – sam tylko silnik elektryczny ma moc 113 KM, a łączna moc układu wynosi 197 KM i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 8,1 s. Toyota C-HR z hybrydą 2,0 l potrzebuje średnio zdecydowanie mniej paliwa niż poprzedni model – od 4,8 l/100 km wg WLTP.

Elektryczny napęd na cztery koła AWD-i, który sprawdził się w wielu SUV-ach Toyoty, teraz po raz pierwszy jest dostępny także w Toyocie C-HR. Jest to układ hybrydowy z silnikiem benzynowym 2,0 l, rozbudowany o trzeci silnik elektryczny, napędzający tylne koła. Toyota C-HR 2,0 Hybrid Dynamic Force AWD-i rozwija moc 197 KM, taką samą jak wersja z napędem na przód, ale dodatkowe wsparcie tylnego silnika elektrycznego przekłada się na jeszcze lepszą dynamikę – prędkość 100 km/h auto osiąga w 7,9 s.

Wydajne napędy hybrydowe piątej generacji to tylko jeden ze sposobów na ograniczenie wpływu Toyoty C-HR na środowisko. Do jej produkcji wykorzystano dwa razy więcej materiałów pochodzących z recyklingu niż u poprzednika, sięgnięto także po materiały wegańskie i nowoczesne metody lakiernicze oraz ograniczono masę auta, aby jeszcze bardziej zredukować emisję CO2.

Wersje hybrydowej Toyoty C-HR

Toyota C-HR w podstawowej wersji Comfort stawia na połączenie nowoczesnego designu z zaawansowanymi rozwiązaniami bezpieczeństwa. Za cenę od 139 900 zł, wersja ta dostępna jest wyłącznie z niskoemisyjnym napędem 1.8 Hybrid. Można ją także sfinansować w Leasingu KINTO One od 1296 zł netto.

W standardowym wyposażeniu Toyota C-HR Comfort wyróżnia się 17-calowymi felgami aluminiowymi, nowoczesnym oświetleniem LED z przodu i z tyłu oraz praktycznymi udogodnieniami, takimi jak cyfrowe zegary Digital Cockpit na 12,3-calowym wyświetlaczu, kamera cofania i automatyczna klimatyzacja dwustrefowa. Wnętrze samochodu zdominuje 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego Toyota Smart Connect®, który obejmuje 6 głośników, inteligentnego asystenta głosowego, a także interfejsy Apple CarPlay® i Android Auto™, umożliwiając pełną łączność z urządzeniami mobilnymi.

Warto również podkreślić, że Toyota C-HR Comfort nie skupia się jedynie na nowoczesnych udogodnieniach, ale również na najnowszych standardach bezpieczeństwa. Systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE, z możliwością aktualizacji online, obejmują układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS) oraz system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach. Dodatkowo, kierowcy mogą korzystać z asystenta bezpiecznego wysiadania (SEA), systemu monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), systemu przypominającego o sprawdzeniu tylnych foteli przed opuszczeniem pojazdu (RSRS), systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), systemu automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall) oraz automatycznego ostrzegania tylnymi światłami awaryjnymi (ARFHL).

Toyota C-HR w wersji Style dostępna jest z trzema różnymi napędami, dzięki czemu każdy kierowca może dostosować auto do swoich indywidualnych preferencji. Cena? Zaczyna się od 156 900 zł dla wersji z napędem 1.8 Hybrid, 165 900 zł dla odmiany z napędem 2.0 Hybrid, a 175 900 zł dla wersji 2.0 Hybrid AWD-i. Jeśli marzysz o jeszcze bardziej wyrazistym stylu, pakiet Bi-tone za 3 500 zł wprowadzi dach w kolorze Night Sky Black do kolorystyki auta, nadając mu niepowtarzalny charakter. Raty w Leasingu KINTO One za wersję Style zaczynają się już od 1286 zł netto.

W porównaniu z wersją Comfort, Style zyskuje inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, których działanie dostosowuje się do kaprysów pogody, a także inteligentny kluczyk. Możemy też cieszyć się przednimi i tylnymi czujnikami parkowania, podgrzewanymi fotelami przednimi na chłodne dni, a także automatycznie ściemniającym się lusterkiem wstecznym, zapewniającym komfort jazdy o każdej porze dnia. Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne to nie tylko wygoda, ale również funkcja oświetlania przestrzeni wokół pojazdu, która z pewnością docenią Ci, którzy lubią podróżować w nocy.

Wnętrze Toyota C-HR Style to prawdziwa strefa komfortu, z takimi udogodnieniami jak podgrzewana kierownica, indukcyjna ładowarka do telefonu oraz imponujący 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect® +, który ułatwia korzystanie z systemu nawigacji dostępnej online i offline. Z zewnątrz Toyota C-HR Style wyróżnia się 18-calowymi felgami aluminiowymi, przyciemnianymi szybami tylnymi oraz środkowym słupkiem w kolorze fortepianowej czerni.

GR SPORT – najpopularniejsza wersja Toyoty C-HR

GR SPORT to linia topowych wersji wyposażenia modeli Toyoty, nawiązująca do sportowych osiągnięć wyczynowych samochodów TOYOTA GAZOO Racing. Wyróżniają ją specjalne elementy stylistyczne oraz najbardziej zaawansowane technologie i elementy wyposażenia klasy premium.

Toyotę C-HR w wersji GR SPORT można rozpoznać po 19-calowych felgach aluminiowych GR SPORT, nakładkach progowych GR SPORT oraz eleganckiej tapicerce z ekologicznego zamszu Ultrasuede™. Auto otrzymuje także przednie światła Matrix LED, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM) oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa – adaptacyjne światła drogowe (AHS), system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie przednich reflektorów, kamerę monitorującą kierowcę (DMC), asystenta zmiany pasa ruchu (LCA) oraz zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park.

Toyota C-HR GR SPORT z silnikiem 2.0 Hybrid dostępna jest od 191 900 zł, a z napędem AWD-i od 201 900 zł. Opcjonalnie można wybrać pakiet VIP za 13 000 zł. Oferta Leasingu KINTO One to miesięczne raty od 1707 zł netto.

Jeśli zależy ci na pełni możliwości nowej Toyoty C-HR, warto zwrócić uwagę na wersję GR SPORT Premiere Edition. 20-calowe felgi aluminiowe GR SPORT, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i cyfrowy kluczyk to tylko niektóre z wyjątkowych rozwiązań tej edycji.

Wersja GR SPORT Premiere Edition z układem 2.0 Hybrid i napędem na przód dostępna jest od 202 900 zł, a z napędem AWD-i od 212 900 zł. Aby jeszcze bardziej dostosować samochód do swoich oczekiwań, warto rozważyć pakiet Skyview za 3 500 zł, obejmujący dach panoramiczny z powłoką niskoemisyjną i redukcją podczerwieni, która chroni wnętrze przed nagrzewaniem latem oraz zapobiega uciekaniu ciepła na zewnątrz w zimne dni. To rozwiązanie zmniejsza obciążenie klimatyzacji i wpływa pozytywnie na środowisko, ograniczając emisję CO2 o 0,5 g/km.

Toyota C-HR to więcej niż samochód – to wyraz osobistego stylu i technologicznego zaawansowania. Nowy hybrydowy crossover – dynamiczny, praktyczny i oszczędny – idealnie pasuje do miejskiego życia. Odgrywa też bardzo ważną rolę w gamie modelowej Toyoty, wyznaczając nowe standardy w bardzo popularnym segmencie kompaktowych SUV-ów.

Artykuł partnera.

POPULARNE

ota C-HR

Toyota C-HR – opinie i Wasze testy

0
Samochody Toyota zawsze budziły wśród polskich kierowców pozytywne reakcje. Amatorzy czterech kółek doceniali ich niezawodność, małą awaryjność i zwrotność. Te cechy nie zawsze szły...

OSTATNIE POSTY