Dzisiejszym tematem jest Bluemotion czyli oszczędność w rozumieniu Volkswagena. W  najprostszym ujęciu marka BlueMotionTechnologies skupia w sobie wszystkie technologie i produkty które mają służyć oszczędnością oraz ochronie środowiska.

Volkswagen był bohaterem afery spalinowej. W 2015 roku ujawniono że firma montowała w swoich samochodach oprogramowanie pozwalające na manipulację wynikami pomiarów z układów oddechowych. Potoczne dieselgate poskutkowało obniżeniem notowań na giełdzie o 1/23 w przeciągu paru dni. Afera sprawiła że ówczesny prezes grupy podał się do dymisji, a kilka osób zostało zawieszonych. Firma wydała ponad 7 miliardów euro na naprawę zaniechań jednak wizerunek ucierpiał znacznie mocniej. Gdy pojawiły się pierwsze informacje na ten temat, internet zawrzał od memów na temat Volkswagena. Echa tamtych wydarzeń ciągną się za firmą do dnia dzisiejszego.

Bluemotion co to jest?

Tak jak wspomnieliśmy w pierwszym akapicie Bluemotion to zbiór pewnych czynności podejmowanych w celu ochrony środowiska i zwiększenia oszczędności zużycia paliwa. Oczywiście Volkswagen wspomina na swojej stronie, że dzięki temu rozwiązaniu jest liderem w dziedzinie wdrażania ekologicznych rozwiązań wśród koncernów motoryzacyjnych. Pomijając fakt, że jest to coś nie wymiernego i należy traktować takie frazesy jak marketingowy bełkot, to czy faktycznie Bluemotion realizuje swoja założenia?

Nazwa została wprowadzona w 2006 roku, a w roku 2007 pojawiła się wersja oparta na Passacie. Technologia wykorzystywana jest w SEAT ibiza czy Skoda fabia. BlueMotion Golf Mk6 wykorzystuje nowy silnik 1.6 L TDI , a Polo Mk5 korzysta z silnika 1.2 L TDI , który wytwarza od 87 do 90 g CO podczas gdy najbardziej restrykcyjna norma Euro 6 wynosi 1.

Bluemotion jak działa

Bluemotion skupia się na zwiększeniu oszczędności spalania paliwa co jak łatwo się domyślić ma pozytywny wpływ na środowisko. Samochody wykonane zgodnie z omawianą technologią łączą ze sobą energooszczędne silniki z oszczędną konstrukcją i zastosowaniem technologii dzięki którym powstaje bardziej aerodynamiczny korpus z nisko zawieszonym nadwoziem, system stop-start, zaprogramowany system ładowania akumulatora (dzięki czemu alternator działa tylko wtedy, gdy jest to konieczne) oraz dłuższe przełożenia.

Obecnie technologie obejmują silniki TDI i TSI oraz skrzynię biegów Direct Shift Gear (DSG). Uzupełniają je takie warianty napędów jak EcoFuel (silnik na gaz ziemny), BiFuel (silnik na płynny gaz ziemny), MultiFuel, systemy hybrydowe i napędy elektryczne oraz kontrola emisji NOx. Omawiane technologie pojawiają się w coraz większej ilości pojazdów.

Volkswagen dzięki technologii Bluemotion wydaje się naprawiać wpadkę z 2015 roku. Każde działanie mające na celu ograniczenie spalania w samochodzie jest godna zainteresowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here