Zanim zapytamy o to, jakie kompresory będą się najlepiej nadawały do naszego warsztatu, warto zapoznać się z ich rodzajami.

Na rynku elektrourządzeń mamy najczęściej do czynienia z dwoma rodzajami kompresorów: śrubowymi oraz tłokowymi.  Praca tego ostatniego oparta jest na działaniu  tłoka, który przesuwa się w cylindrze przy wykorzystaniu korbowodu i wału korbowego. Działanie kompresora śrubowego jest oparte na obracających się śrubach. Sprężanie powietrza powstaje, gdy przestrzeń między śrubami  ulega zmniejszeniu. Wysokość sprężania zależy od stopnia szczelności między dwiema śrubami oraz śrubami a obudową. Należy tu jeszcze wspomnieć o mniej popularnych sprężarkach łopatkowych.

Jaki kompresor do warsztatu samochodowego ?

W warsztacie samochodowym, w którym dokonuje się najbardziej powszechnych napraw, najlepiej sprawdzi się kompresor tłokowy olejowy. Przed zakupem należy zwrócić uwagę na takie podstawowe sprawy jak: moc sprężarki, wydajność podmuchu, poziom hałasu i pojemność. Jeżeli zadajemy pytanie: jaki kompresor zakupić do zwykłego warsztatu, trzeba zapytać również o to, jaki kompresor będzie najlepszy do warsztatu wulkanizacyjnego, bowiem warto posiadać jedną sprężarkę, która zajmie się obsługa wielu czynności.   

Jaki kompresor do warsztatu wulkanizacyjnego?

Najlepiej nadającym się kompresorem do prac wulkanizacyjnych i innych dokonywanych w warsztacie samochodowym jest dwutłokowy kompresor o mocy co najmniej 2 KM, najlepiej zaś wybrać sprężarkę, której moc wyniesie 4 KM albo i więcej. Trzeba również zwrócić  uwagę na wydajność urządzenia, która określa ilość sprężonego powietrza, jaką w określonej chwili jest w stanie przetłoczyć urządzenie. Kolejnym ważnym parametrem jest wydajność kompresora na wydmuchu, co określa rzeczywistą wydajność sprężarki, wskazuje na ilość powietrza, jaką kompresor produkuje w ciągu minuty i dostarcza do narzędzi. 

mała sprężarka do garażu

Zastanawiając się na tym, jaki kompresor wybrać do warsztatu samochodowego, trzeba również wziąć pod uwagę poziom hałasu wytwarzany przez urządzenie. To, czy urządzenie jest głośne, czy ciche decyduje o komforcie pracy. Kompresory tłokowe zazwyczaj nie są ciche, ale zawsze można wybrać z nich to, które hałasuje najmniej. Kolejnym ważnym parametrem jest pojemność butli sprężarki, bowiem im więcej powietrza pomieści kompresor, tym rzadziej trzeba go będzie napełniać. Jeśli oprócz prac wulkanizacyjnych wykonuje się prace lakiernicze, warto zaopatrzyć się w kompresor o pojemności co najmniej 300 litrów. Do prostszych zadań wystarczą sprężarki o pojemności 200-270 litrów. 

Ostatnimi czasy duża liczba użytkowników kupuje do warsztatu wulkanizacyjnego kompresor śrubowy, a wynika to z faktu, że do warsztatu samochodowego, w którym w większości dokonuje się prac wulkanizacyjnych, potrzebne jest urządzenie bardziej zaawansowane technologicznie. I tutaj sprężarka śrubowa ma przewagę nad tłokową.  Najlepiej zaopatrzyć się więc w kompresor śrubowy olejowy o maksymalnym ciśnieniu mieszczącym się w granicach 7,5-10 bar, wyposażonym w specjalny układ chłodzenia, pozwalający na długotrwałą eksploatację.  Poziom hałasu takiego urządzenia nie powinien przekraczać 60-70 decybeli. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here