Temat znany każdemu mechanikowi – samochód szarpie. Szarpie przy dodawaniu gazu, przy przyspieszaniu, szarpie na niskich obrotach, na ciepłym lub zimnym silniku. Temat dotyczy naprawdę sporej ilości ludzi, zwłaszcza tych, których samochody wchodzą w magiczną liczbę 250 tysięcy przebiegu. To właśnie wtedy zaczynają ulegać awarii najważniejsze podzespoły naszego samochodu. Silnik, skrzynia biegów to podzespoły, które w większości przypadków będą odpowiadać za szarpanie podczas jazdy, choć najpierw sprawdź te mniejsze podzespoły. Nie zawsze szarpanie samochodu oznacza duże koszta, choć zazwyczaj tak jest. Sprawdź najczęstsze przyczyny szarpania i dowiedz się co mogło ulec awarii w Twoim samochodzie.

Co jest przyczyną szarpania?

Przyczyn może być naprawdę wiele. Zacznijmy od przepływomierza. Jak wiemy przepływomierz odpowiada za ilość powietrza wprowadzanego wraz z naszym paliwem. Awaria przepływomierza może doprowadzić do zaburzenia proporcji między powietrzem, a paliwem. Skutek? Szarpanie zarówno na zimnym silniku, jak i na ciepłym. Podczas awarii tego podzespołu, prawie na pewno wyskoczy nam błąd check engine. Awaria przepływomierze jednak jest dość rzadką przypadłością. Szukamy zatem kolejnej przyczyny szarpania silnika. Jeśli wymieniałeś w ostatnim czasie świece zapłonowe to powinieneś to koniecznie sprawdzić. Jeśli jednak nie robiłeś tego to przejdź do kolejnej przyczyny, która pomoże Ci odkryć dlaczego Twój samochód szarpie.

Szarpie przy przyspieszaniu? Samochód nie ma mocy i szarpie?

Nie pokazuje błędu, a szarpie? Sprawdź sondę lambda. Jak wiemy sonda lambda dawkuje paliwo. Dostarczanie zbyt małej ilości będzie doprowadzało do szarpania, taka sama sytuacja będzie, gdy nasz silnik będzie otrzymywał tego paliwa za dużo. Sonda lambda działa, jak należy? Sprawdź swój sterownik silnika! Wysoka temperatura, wilgoć to czynniki, które mogą uszkodzić nasz sterownik. Najszybszą drogą do zdiagnozowania tego będzie udanie się do elektromechanika. Możemy również spróbować podmienić sterownik z innego samochodu do naszego. Pamiętajmy jednak o odłączeniu akumulatora, bo po włączeniu mogą pojawiać się błędy. Sterownik silnika to często bagatelizowana sprawa. Mechanicy sprawdzają najpierw podzespoły odpowiedzialne za przepływ paliwa, czyli sondę oraz przepływomierze. Sterownik nie jest rzeczą najtańszą, bo w niektórych modelach sam sterownik potrafi kosztować powyżej 700 złotych.

Jeśli samochód szarpie przy ruszaniu lub na stałych obrotach to wiedz, że czeka Ci wydatek w wysokości minimum 300 złotych. Mechanicy podnieśli swoje ceny za robociznę, dlatego coraz rzadziej możemy znaleźć taniego, a przy okazji dobrego mechanika. Pamiętajmy też, aby nie mylić szarpania silnika z szarpaniem skrzyni biegów. Są to dwie różne awarie, ale osoba, która nie zna się na samochodach może nie zauważyć tej różnicy. W tym drugim przypadku możemy chwycić się na kieszeń, ponieważ koszt wymiany skrzyni będzie nas kosztować nawet parę tysięcy złotych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here