Strona głównaZakupOpel Omega B - Opinie, dane techniczne, tuning

Opel Omega B – Opinie, dane techniczne, tuning

-

Pierwszy egzemplarz Opela Omega B z taśmy produkcyjnej zjechał ponad 25 lat temu. W 1994 wygląd tego samochodu był naprawdę jednym z nowocześniejszych i zachwycał fanów motoryzacji. Różnica między modelami A, a modelem B to między innymi zmiany nadwozia oraz silnika. Dodano do wersji B silniki General Motors, czyli silniki z rodziny ECOTEC. Przyczyniło się to oczywiście do tego, że Opel Omega B ważył znacznie więcej niż swój poprzednik.

Od 1994 przeprowadzono kilka zmian, który miał jeszcze bardziej ulepszyć ten samochód. Po dwóch latach samochód ten był już wyposażony w między innymi klimatyzację climatronic oraz nawigację – co na tamte czasy było rzadkością. Zwiększyło się również bezpieczeństwo, zainstalowano dodatkowe boczne poduszki. Po 4 latach od wypuszczenia dorzucono ocynk na całej karoserii samochodu. Jeśli chcemy uniknąć rdzy w Oplu Omega B to zdecydowanie polecam roczniki, które nie są starsze niż 97-98. Samochody te są dzisiaj jedne z tańszych. Mimo swoich lat nadal mogą dostarczać nam dużo zabawy.

Opel omega b dane techniczne

Opel Omega B posiadał w swojej ofercie 5 silników benzynowych oraz 3 z wersją silnika wysokoprężnego. Najmocniejsza wersja benzynowa posiadała 211 KM, silnik V6 o pojemności 3.0 daje naprawdę sporo frajdy z jazdy. 2.5 litrowy silnik diesel wyposażony był w maksymalnie 131 KM. Z surowych danych technicznych warto wspomnieć o prędkości maksymalnej, która w przypadku V6 211KM wynosiła 246 km/h. Pojemność baku w każdej wersji wynosi 75 litrów i pozwala to na przejechanie w warunkach autostradowych prawie 1000 km. Samochód jest naprawdę bezawaryjny, jeśli spojrzeć na samochody, które były produkowane w tamtych latach. Do najczęstszych usterek możemy zaliczyć czujnik położenia wału korbowego. W przypadku tego samochodu, nie można nie uwzględnić w danych technicznych, że jest to samochód napędzany tylną osią. Wszyscy fani tuningu oraz driftu z całą pewnością odnajdą w tym samochodzie bratnią duszę.

opel omega b

Opel Omega B opinie

Szukasz opla z silnikiem fl 2.2 dti,  2.0 16v, 2.5 v6, fl 2.2 w wersji benzynowej czy może 2.5 td, 2.5 v6? Wszystkie opinie na temat tych silników są pozytywne. Naprawdę nie ma do czego się przyczepić. Samochód ten kręci naprawdę wysokie przebiegi. Wiadomo, że na rynku nie znajdziemy już samochodu w bardzo dobrym stanie i mogą przytrafić się egzemplarze, które będą wymagać renowacji. Jakie opinie na temat skrzyni biegów? Jak wiemy Opel Omega B posiadał zarówno wersję ze skrzynią automatyczną, jak i wersje ze skrzynią manualną. Skrzynia automatyczna jest droższa w naprawie, lecz utrzymują podobną żywotność do manuala. Jeśli jednak chcesz skorzystać z faktu, że Omega jest wyposażona w tylni napęd to zalecamy skrzynie manualną.

Opinie na temat tego samochodu są w 99% pozytywne. Bezawaryjność, moc oraz wygląd. Tuning wizualny w przypadku Opel Omega B ma jak najbardziej sens. Zdarzają się naprawdę ciekawe kombinację, które zwracają na siebie wzrok. Opinie na temat zawieszenia tego samochodu to miód na uszy producenta. Warto zaznaczyć, że cena tego samochodu może nas wynieść nawet 1200 złotych, bo po tyle chodzą najtańsze egzemplarze w wersji kombi. Sedan jest nieco droższy, ale z całą pewnością wizualnie wygląda lepiej. Jeśli chodzi o części to nie mamy o czym się martwić, jest bardzo duża dostępność, wystarczy przejrzeć oferty na OLX. Są również produkowane nowe zamienniki, lecz nie będą one konieczne, gdyż szroty obfitują w takie części i możemy je dorwać za naprawdę małe pieniądze.  

1 KOMENTARZ

  1. Jeździłem Omegami chyba ze 20 lat, więc myślę, że coś mogę na ten temat powiedzieć. Miałem Omegę A sedana 2.0 benzynę, Omegę A kombi 2.6 R6 i Omegę b MV6 kombi 3.0. Wspólna cecha tych samochodów to fatalna jakoś zabezpieczenia antykorozyjnego. Jeżeli właściciel nie zrobił dodatkowej konserwacji we własnym zakresie, to auto rdzewiało jak Polonez i po kilku latach nie było czego łatać. Silniki: wszystkie starsze (montowane w Omedze A) były bardzo dobrymi, trwałymi i tanimi w naprawie jednostkami kręcącymi naprawdę imponujące przebiegi. Szczególnie udane moim zdaniem były R 6-ki 2,6 i 3.0. Potem Opel „poprawił” swoje silniki i wraz od modelu B zaczęły się problemy. Klątwą motoryzacji były zwłaszcza V-ki (2.5, 2.6, 3.0 i 3.2). Bardzo skomplikowane, awaryjne, drogie w naprawie i wiecznie cieknące, bo praktycznie niemożliwe do uszczelnienia. Opel zastosował w nich plastikowe pokrywy zaworów, które najdalej po kilku miesiącach od założenia zaczynały się deformować pod wpływem różnicy temperatur i nie było na to żadnej rady poza wymienieniem ich na aluminiowe od Saaba albo Opla Vectry, które osiągały zawrotne ceny i były praktycznie nie do kupienia właśnie dlatego, że zdesperowani właściciele Omeg z silnikami V6 gotowi byli zapłacić za nie każde pieniądze. Wyjątkowym debilizmem konstrukcyjnym inżynierowie Opla wykazali się montując cewkę zapłonową w miejscu bardzo trudno dostępnym – między silnikiem a skrzynią biegów, gdzie nie dało się sięgnąć ani od dołu pojazdu ani od góry. Konieczne było rozbieranie całego podszybia, demontaż wycieraczek i dopiero wtedy jak ktoś miał cienkie przedramiona można było próbować po omacku sięgnąć do cewki. Wymiana przewodów zapłonowych to prawdziwy horror. W dodatku na cewkę ciekła woda z podszybia i chlapała woda spod samochodu a wysoka temperatura od kolektora wydechowego powodowała pękanie obudowy. Ja w swojej MV6-ce po prostu przeniosłem cewkę na górę silnika, w miejsce po prawej stronie silnika i od tamtej pory skończyły się wszystkie problemy z cewką oraz wymianą przewodów. Omegą z silnikiem V6 dało się jeździć bezstresowo tylko pod warunkiem, że właściciel we własnym zakresie wyeliminował tandeciarstwo producenta. Wtedy były to auta naprawdę sympatyczne w użytkowaniu. Poza silnikiem cała reszta była tania w naprawie i eksploatacji. Samochód był bardzo przestronny i wygodny, prowadził się świetnie. Kiepskie były w Omedze B reflektory, dlatego ja w swojej zamontowałem zamienniki xenonowe i od tamtej pory świeciła jak należy.

POPULARNE

bagażnik

Mata gumowa do bagażnika – wszystko, co musisz o niej wiedzieć

0
Wyposażenie samochodu to nie tylko podgrzewane lusterka boczne, wielofunkcyjna kierownica czy wbudowany system GPS. To również drobne dodatki, na które z reguły nie zwracamy...

OSTATNIE POSTY