Wolność finansowa to marzenie wielu osób, ale jak do takiej wolności dojść? Oczywiście za pomocą własnego biznesu. Szanse na trafienie szóstki w lotto są nikłe, dlatego trzeba zejść na ziemię i zainteresować się własnym biznesem. Jedni wybierają produkcję, drudzy na sprzedaż za pomocą sklepu, a niektórzy stawiają na usługi. Jednym z popularnych ostatnio biznesów są myjnie bezdotykowe. Nie sposób nie zauważyć myjni bezdotykowej przejeżdżając przez miasto, bo znajdują się one nawet w mniejszych miastach. Wcześniej pisaliśmy o handlu samochodami, jako dobry biznes w branży motoryzacyjnej. Jak wiemy branża ta jest obszerna i nie brakuje ciekawych biznesów, dlatego dzisiaj przedstawimy Wam i opowiemy parę słów o myjni bezdotykowej.
Myjnia bezdotykowa koszt
Zacznijmy od kosztów tego biznesu. Wiele firm leasinguje swoje inwestycję, niektórzy biorą franczyzę. Jak to wygląda, gdy chcemy kupić za gotówkę? Aby postawić myjnie bezdotykową należy mieć grunt w odpowiedniej lokalizacji. Jak w przypadku większości biznesów – lokalizacja gra tutaj główną rolę. Nie musi być to ścisłe centrum, ale z całą pewnością najlepszym wyjściem będzie myjnia przy dużych skupiskach ruchu. Jeśli nie posiadasz gruntu to na wstępie musisz wliczyć sobie 100 tysięcy złotych na zakup ziemi. Jeśli posiadamy ziemie to koszt otwarcie nie będzie taki duży. Średni koszt myjni, która zawiera 2 stanowiska to 250 tysięcy złotych. Koszt budowy myjni bezdotykowej według firm, które sprzedają te myjnie jest mały, w porównaniu do zysków, które uzyskujemy w krótkim czasie. 20 tysięcy miesięcznie z 4 stanowisk? Policzmy zatem zarobki i sprawdźmy czy faktycznie zakup myjni bezdotykowej jest opłacalną inwestycją. Wybieramy wariant optymistyczny, czyli kupujemy za gotówkę + posiadamy już grunt pod myjnie.
Ilość stanowisk: 2
Ilość klientów przypadających na 1 stanowisko: 20
Koszt impulsu/czas impulsu: 1 zł/60 sekund
Średnia ilość impulsów wymagana do umycia samochodu: 8
Przychód brutto: 9600 złotych.
40 klientów dziennie jest możliwe nawet w mieście liczącym 2-3 tysiące mieszkańców. Zarobki wydają się naprawdę atrakcyjne, lecz musimy mieć na uwadze, że prowadzenie takie myjni to również sporo kosztów. Przy myciu wstępnym, gdzie klienta za 1 impuls trwający 60 sekund zapłaci 1 zł, my ponosimy koszty w wysokości około 50 groszy. Do tego dochodzą podatki, amortyzacja, reklama, księgowość, spłata myjni. Optymalny ruch na jednym stanowisku powinien zatem wynosić około 30 klientów, wtedy ten biznes wydaje się być bardziej rentowny.
Na co uważać?
Przede wszystkim każda taka inwestycja powinna być poprzedzona szczegółowym badaniem rynku. Finansowanie inwestycji jest również bardzo ważne, należy sprawdzić, który wariant jest najbardziej opłacalny dla Ciebie – franczyza, leasing, a może zakup kredytowany? Wiele myjni samoobsługowych posiada płatność tylko na monety – jest to ogromny minus. Wiele osób nie używa już praktycznie gotówki, a co dopiero bilonu. Teoretycznie są rozdrabniarki pieniędzy w pobliżu myjni, ale to zniechęca potencjalnego klienta. Można zakupić myjnie, która posiada możliwość zapłaty kartą. Producentów myjni jest sporo na polskim rynku. Z najpopularniejszych to firmy tj. BKF, Euro-ekol, Bosch. Pozwala to na negocjacje cen.
Reasumując koszt otwarcia nie jest jakiś ogromny i pozwala na wejście nawet małym inwestorom. Zarobki, bo odliczeniu kosztów oscylują w granicach 2-3 tysięcy netto w przypadku odliczenia kosztów. Popularność rośnie, konkurencja również, dlatego jeśli planujesz biznes w postaci myjni samoobsługowej to lepiej się pośpiesz.
Opłacalność tego typu biznesu w głównej mierze zależy od dwóch czynników. Od tego ile finalnie kosztuje Cię wybudowanie myjni bezdotykowej oraz w jakiej lokalizacji się znajduje. To jak z restauracja, jeśli mamy dobrą lokalizację to zawsze będziemy mieć klientów. Zanim zaczniesz liczyć koszt otwarcia i opłacalność to sprawdź czy lokalizacja pozwoli Ci osiągnąć dodatnie ROI. Znamy przypadki, gdzie opłacalność była na tak wysokim poziomie, że w ciągu paru miesięcy dodali 3 nowe stanowiska. Ludzie coraz częściej korzystają z myjni, więc opłacalność z roku na rok powinna się zwiększać.