Strona głównaNaprawaJak sprawdzić przekaźnik samochodowy?

Jak sprawdzić przekaźnik samochodowy?

-

Przekaźniki to niezbędne elementy w każdym samochodzie. Odpowiadają one za funkcjonowanie kierunkowskazów czy świateł mijania, kontrolując prawidłowy przepływ prądu elektrycznego. Zepsucie przekaźnika skutkować może więc niedziałaniem podstawowych podzespołów i systemów w pojeździe w wyniku nie dotarcia do nich energii elektrycznej.  Jak sprawdzić przekaźnik 12V? Czy sprawdzanie przekaźnika jest niezbędne?

Jak sprawdzić czy przekaźnik jest dobry?

Wiele popularnych usterek występujących w samochodzie nie jest niczym poważnym. Nie każdy jednak wie, że za podawane do silnika paliwo, włączone światła czy rozruch (często w przypadku przekaźnika 109) odpowiada konkretny przekaźnik elektroniczny. Wiedza, w jaki sposób sprawdzić można przekaźnik samochodowy, uratować nas może przed zbędnymi kosztami napraw mechanicznych. Przekaźniki występują w różnych miejscach i każdy z nich musi być inaczej traktowany – szczególnie diagnostycznie.

Jak sprawdzić przekaźnik multimetrem?

Do sprawdzenia przekaźnika multimetrem, niezbędny jest zakup nawet niedrogiego miernika, będącego podstawowym urządzeniem w diagnostyce problemów urządzeń oraz układów elektrycznych. Najprostsza metoda na sprawdzenie przekaźnika multimetrem to pomiar jego rezystancji i ustawienie urządzenia na symbolu diody. Jeśli urządzenie nie pokaże żadnej wartości, śmiało można założyć przepalenie przekaźnika i konieczność jego wymiany na nowy. Posiadając możliwość sprawdzenia przekaźników miernikiem, warto również sprawdzić napięcie styku NO. Wartość, która powinna się pojawić to „000”.

Jak sprawdzić przekaźnik w aucie – świece żarowe

Świece żarowe są w samochodzie odpowiedzialne za rozruch. W przypadku kłopotów z odpaleniem, warto rozpocząć diagnostykę od sprawdzenia przekaźnika świec żarowych miernikiem. Zanim jednak przystąpimy do tej czynności, należy zweryfikować stan kabli – czy są całe, bez ubytków czy nadpalonych miejsc. Podczas sprawdzania przekaźnika świec żarowych miernikiem, należy zweryfikować nie tylko napięcie na wejściu, ale także połączenie masowe. Kolejnym elementem, który warto sprawdzić jest bezpiecznik odpowiedzialny za działanie świec żarowych.

Następny krok podczas diagnostyki to weryfikacja działania włącznika stacyjki, czujnika temperatury oraz lampki sygnalizującej podgrzewanie świec żarowych. Ostatni etap sprawdzenia przekaźnika świec żarowych to zmierzenie multimetrem napięcia na wyjściu. Jeżeli mamy taką możliwość, warto także w międzyczasie odczytać kod błędu, jeśli się on pokazał. Dokonać można tego za pomocą urządzenia diagnostycznego, podłączanego do gniazda OBD II.

Jak sprawdzić przekaźnik w aucie – pompa paliwa

Pompa paliwa jest kolejnym, niezwykle ważnym, podzespołem każdego spalinowego pojazdu mechanicznego, umożliwiającym rozruch. Do poprawnego działania, pompa paliwa potrzebuje prądu z akumulatora. W tym przypadku również jest możliwość sprawdzenia przekaźnika pompy paliwa. Samochód, w którym uszkodzony został przekaźnik pompy paliwa nie będzie w stanie odpalić, pomimo wyraźnej pracy rozrusznika. Po prostu do silnika nie dotrze paliwo. Warto jednak pamiętać, że często zepsuty przekaźnik nie oznacza zepsutej pompy paliwa, a co za tym idzie nie jest konieczna jej wymiana na nowy model.
By ja sprawdzić, warto podmienić ze sobą miejscami przekaźniki o tym samym oznaczeniu. Działa to też w innych przypadkach. Jeśli po takim zabiegu pompa paliwa ożyje, to diagnoza jest prosta.

Jak sprawdzić przekaźnik w aucie – wycieraczki

Zdarza się również, że wycieraczki w samochodzie nagle odmawiają posłuszeństwa. Pierwszą obawą jest zazwyczaj zatarcie czy uszkodzenie silnika wycieraczek. Zanim przystąpimy jednak do wymiany tych elementów, warto sprawdzić przekaźnik wycieraczek, który również może być przyczyną problemu. Dostęp do przekaźnika wycieraczek w większości modeli jest prosty – znajduje się on razem z bezpiecznikami w skrzynce przy kolumnie kierownicy. Sposób na sprawdzenie przekaźnika wycieraczek jest niezwykle prosty – wystarczy go wyjąć i dokładnie obejrzeć, zdejmując obudowę. Jeżeli zauważymy, że element jest przepalony, wystarczy wymienić go na nowy. Jeśli jednak to nie wystarczy, często niezbędna okazuje się wymiana silnika wycieraczek.

POPULARNE

kostka ISO

Kostka ISO – opis kolorów. Schemat, gdzie kupić, kolory

0
Nazwa kostka ISO, brzmi tajemniczo, prawda? Okazuje się jednak, że jest to nic innego, jak przejściówka. Przez sporą grupę osób, nazywana jest też adapterem....
wyposażenie warsztatu

Stoły do warsztatu samochodowego

akumulator

Jak sprawdzić akumulator?

OSTATNIE POSTY