Dziś bierzemy na tapet silnik 1.4 TSI. Silnik ten ma mieszane opinie, w internecie – dzisiaj postaramy się wyjaśnić, jakie najczęstsze usterki spotykają posiadaczy tych silników oraz na co uważać podczas zakupu samochodu właśnie z tym silnikiem. Silnik ten nie jest już najnowszą jednostką, która zadziwi nas technologicznie. Wypuszczona w 2006 jednostka w początkowej fazie była instalowana w golfie V. W 2006 jednostka ta miała bardzo duże perspektywy, turbodoładowanie i pochlebne opinie wśród krytyków motoryzacyjnych dawała nadzieję na silnik roku. Opinie jednak w bardzo szybki sposób zmieniły się z pochlebnych na opinie sceptyczne. Po paru latach można było postawić ostateczną opinie na temat tego silnika, kiedy to masowo samochody z tym silnikiem odwiedzały warsztaty mechaników. Silnik 1.4 tsi po modernizacji miał odżyć na nowo, jak było w praktyce? Silnik 1.4 TSI nie był wypuszczany tylko w jednej kombinacji. Jednostka z grupy EA111, czyli rozwiązanie, które doładowanie czerpały z kompresora oraz turbiny lub tylko i wyłącznie z turbiny. EA211 to jednostki wyposażone w turbosprężarki. Silnik 1.4 TSI był montowany między innymi w takich samochodach jak skoda octavia, vw touran vw scirocco, vw tiguan, vw jetta, więc dotyczy całkiem sporej ilości osób.
Silniki tsi opinie
Czas przejść do konkretnych opinii, które przedstawią nam wady i zalety tego silnika. Opinie użytkowników w internecie są mieszane, wspominaliśmy o tym wcześniej, dlatego przedstawimy zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty tego silnika. Silniki specjalnej troski, piszę jeden z użytkowników forum. Zdecydowanie 1.4 TSI to silnik, który nie pozwala nam na jego zaniedbanie. Wymiana oleju nie powinno odbywać się tylko i wyłącznie po 10 tysiącach kilometrach, ale także powinno używać się dedykowanego oleju. W silnikach 1.9 TDI od VW mogliśmy lać dosłownie każdy olej i na silniku nie robiło to większej różnicy. W przypadku silniku 1.4 TSI trzeba uważać właśnie na te detale.
Pozytywną opinią na temat samochodów z silnikiem TSI jest fakt, że są w miarę tanie. Złe opinie częściowo przyczyniły się do ceny tych samochodów. Porównać możemy to z zachowaniem cen Alfy Romeo na polskim rynku, gdzie mimo silników 1.9 JTD, które były nie do zajechania, zła renoma ciągła się za marką. Cena niektórych części do silnika 1.4 TSI są na niskim poziomie. Za sam pasek rozrządu zapłacimy w okolicach 100 złotych (cena wymiany rozrządu w przypadku Skody Octavia jest również bardzo tania) , za uszczelkę nieco więcej, bo 270 złotych. Z droższych części to termostat, który kosztuje w okolicach 500 złotych oraz zestaw uszczelek do głowicy, które kosztują 600 zł.
Co z spalaniem i faktyczną żywotnością? Spalanie przy pojemności silnika 1.4 TSI jest na poziomie 6 litrów na 100 km, więc nie jest to jakoś specjalnie mało. Pękające tłoki, pierścienie oraz problemu z silnikiem? Wszystko zależy od konkretnego modelu z grupy EA111.
Silnik 1.4 TSI – żywotność
Żywotność w dużej mierze zależy od wersji silnika. Moc tych silników zaczynała się od 122 KM, 125 KM, a kończyły na 185 KM. Największą awaryjnością i najgorszymi opiniami może pochwalić się wersja 140 KM oraz 170 km. Jeśli masz okazję kupić samochód z tą wersją to sprawdzaj przebieg, serwis ASO oraz wiele innych rzeczy, bo może być to skarbonka bez dna. Silnik 1.4 TSI w wersji 125 KM posiada dobre opinie, niskie spalanie oraz średnią awaryjność, która pozwoliła utrzymać pewną cenę tych samochodów. Również wersja 150 KM, która była montowana w dużej ilości w Skodzie Octavia wydaje się jednostką, która nie powinna sprawiać dużych problemów.